Insikten att man måste börja tänka på sig själv!


Att inse hur viktig det är att börja tänka på sig själv, är ett jättesteg för mig. För över två veckor sen såg det inte alls bra ut. Jag hade ingen ork till nått, grät för allt, ville sova genom dagarna. Var irriterad på allt, gapade på barnen för minsta lilla.
Huvudet kändes som en mashmallow!

Jag tog steget att sjukskriva mig. Nått som var otroligt jobbigt. JAG GJORDE DET! Fast det tog emot, så kunde jag inte fortsätta må så här. Jag behövde ett break från barnen/autismen/vardagen!

Detta kom inte över en dag utan det är många års kämpande, känslor som man bara har förträngt för att orka fortsätta. Man ska vara så duktig jämt. Men när man gråter för allt då var det nog, jag måste börja tänka på mig själv.

Tyvärr så fick vi inte lämna barnen på dagis under Johans arbetstider utan vi fick 15h/veckan. Vi förstår helt att det blir tufft för barnen med långa dagar men nu gällde det under sjukskrivningen. Jag tänker inte gå in på mer för jag orkar inte.

Jag hade hoppas att ett moment skulle göra det lättare men det blev ett till moment som vi måste kämpa för. Och det är det vi måste ha energin till och var finner vi den när jag och Johan är helt tömda. 

Både jag och Johan inser att vi måste ta den hjälp som erbjuds. Vi fixar inte detta själva längre. Men det är OK att ta hjälp! Vi är inte dåliga föräldrar för det. Utan det hjälper oss att hantera autismen bättre, försöka få våra barn att kommunicera på ett sätt så vi förstår varann. 
Ännu en insikt som ska stärka oss!

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag är STOLT över er som tar hjälp och jag är glad för att du stannade upp, lyssnade till ditt inre och tog en välbehövlig paus. Ni är inte sämre föräldrar för det, absolut inte. Jag står vid er sida, det finns inte mycket jag kan göra men jag finns här och det vet ni. Är så glad i er! Största kramen till er! ❤️

2015-05-27 @ 18:15:06
Postat av: Jenny T

Håller fullständigt med Julia i allt hon skriver! ❤️ Kunde inte skrivit det bättre själv. ALL kärlek till er!! ❤️❤️

2015-05-28 @ 07:40:27
Postat av: Anonym

Håller med både Julia och Jenny! Perfekt skrivit. Ni vet var vi finns ❤️ Massor av styrkekramar till er ❤️

2015-06-11 @ 09:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0