Svåra stunder

Att vara stark inombords är fan inte lätt!
Idag ville man bara befinna sig nån annanstans.
 Varje gång man är på vårdcentralen blir det att försöka övertala Arvid att släppa den röda fina telefonen i entrén som är till färdtjänsten när vi ska hem.

Just idag blev halva personalen involverad. Försökte ha koll på Julia som sprang fram och tillbaka men stannade vid oss och entrédörrarna gick upp titt som tätt. Men givetvis så klämde hon fingret och hon blev jätteledsen men det var nog mest för hon blev rädd. Då ville jag bara gråta. Det räckte väl att Julia hade blivit ledsen från sprutan några minuter tidigare. 

Det kvittar hur mkt man än försöker förklara för Arvid att vi måste gå för att äta mat osv. Han ska stanna vid telefonen. Men en av personalen sa till honom till slut och då ska han lägga sig under bänken och vägrar komma fram ist. Men det jag lyckades övertala honom med är att han ville väl följa med till dagis och leka med Max. 

Varför kan det inte gå smidigt nån gång! Man blir helt slut att försöka övertala samtidigt som man ska göra Julia nöjd. Så här är det alltid vid besök på vc(!) 
Det är många ggr man undviker ställen man vet att Arvid kommer strula och man försöker ordna så svärmor kan hjälpa passa nån av barnen så man kan fokusera mera. Men man kan inte fråga alla gånger så fort det är nått.

Visst hade det känts lättare om alla visste varför han är så fixerad i telefonen så dom kanske förstår bättre. Men så är man sån att dom får väl ha fördomar! Vilket man oftast har. 
Man får oftast bättre förståelse om man ser på utsidan ett fel än dom som har ett som sitter på insidan.

Kommentarer
Postat av: Julia

Största kramen till dig min vän! Du är en fin mamma och person, tvivla aldrig på det! ❤️

2014-05-07 @ 21:52:00
URL: http://www.juliaarvidsson.blogg.se
Postat av: Kicki

Att ta hand om två trilskande barn själv är inte lätt :-/. Jag undviker att hamna i den situationen. Jag står ju knappt ut med ensamma hämtningar från dagis som kan ta 45 min!! :-/.
Kan du inte få lämna den ena på dagis vid vc besök. Det får vi göra. Bara fråga dem :-). Kram

2014-05-07 @ 22:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0