Julen 2013

Denna jul har varit så mysig och trevlig och innehållt många skratt.
Hela veckan har jag varit ledig och umgåtts med mina föräldrar som stannade tisdag till söndag. Arvid och Julia har tyckt det har varit så roligt att mormor och morfar har varit här och hälsat på! 
 
På julafton körde mamma och pappa ner till gröna skåne. Men denna vinter har varit helt upp och ner! Det är plusgrader i nästan hela Sverige och vi har inte sett snö alls år :( Är det så här det ska vara i framtiden? Hoppas verkligen inte!!!
Vid 13-tiden ringde dörrklockan och nu började julen på allvar :)
Runt 14.30 var vi hemma hos Johans föräldrar och vi började dricka lite glögg innan det var dags att sätta oss i tv-soffan för att titta på årets Kalle Anka. Blev en kort stund för lilla fröken Julia skulle bara klättra i den branta trappan, så hon och jag gick ner istället. Busunge! 
Sen åts det massa god julmat och tomten knackade på ett par gånger på fönstret innan det var dags att komma in i stugan. Arvid var superglad och Julia brydde sig inte ett dugg i vad tomten var för en :D Kusinen Alva listade ut ganska snabbt vem det var ;)
Julklapparna delades ut med en väldans fart och det var knappt man fick plats att sitta. Julia skulle helst ligga över allt och klättra på mig. Barnen och vi fick så fina julklappar och det är så trevligt att se reaktionerna när dom inser vad det är dom får. Hoppas barnen kommer ha samma känsla som när man själv var liten när julafton kom.
Julklappsspelet :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0