Värsta dagen!

Alla hjärtans dag i fredags, en dag som började väldigt dåligt men slutade bra!

Först och främst fick jag för mig att Johan behövde gå senast 06,45 till bussen, så jag tränade mer än vanligt denna morgon. I vanliga fall brukar jag vara klar vid 06,30. Kan lova att jag fick blickar av maken som jag helat var utan. Som tur var hann han med bussen precis!

Efter lite småfix här hemma var det dags att gå ut och få lite frisk luft och jag passade på att samtidigt gå till svärföräldrarna för att ge alla hjärtans dag paket.
Men barnen skulle vägra alla kläder! Arvid kan ibland få för sig att går det inte tillräckligt snabbt med vissa saker så vill han inte fortsätta. Julia hatar overaller! Och jag längtar så mkt till vår!! Så jag tror det tog över 45 minuter för mig att klä på barnen. Lagomt sen så bestämmer jag mig att bara lämna paketet och barnen får vara ute men innan jag vet ordet är Arvid inne och klätt av sig och farmor ber om att vi kunde väl stanna.
Vi stannar en stund och vi får också paket :) Choklad och massa färska bär :D

När det var dags att gå hem total vägrar Arvid för han har så roligt hos farmor! Men vi behövde gå hem då det var dags för lunch och vila! Svärmor skulle iväg.
Får på kläderna och sen springer A iväg runt huset efter jag fått bära ut honom från hallen. Sedan kommer han med 
"leksaks-elbilen" som han hittade på deras terass. Ja då blev det ännu roligare! Försöker förklara varför vi ska gå men inget A vill.
Tillslut får jag dra av han bilen och gå och ställa tillbaka den och då bryter helvetet loss ännu mer!
Arvid skriker och lägger sig på marken och blir så arg! Spänner fast Julia i vagnen och sedan försöker jag lyfta upp honom till vagnen men det är som att slita med en tonåring, han är så tung och stark! Känner att min rygg blir bara sämre av detta.
Men envis som man är och man har inget val för hem måste vi, så får jag upp honom och kan hålla fast honom och börjar gå med vagnen. Sen är det skrik och gråt ett par hundra meter. Julia blir också frustrerad av detta bråket
Försöker lugna honom med att berätta varför vi inte kunde stanna osv. Efter ett tag så får jag stanna och ställa mig framför honom så jag får ögonkontakt och då lugnar han sig och vill bara krama mig och gråten blir mindre. 

Sen kan vi gå hem i lite lugnare stund. Tills det vi kommer in på tomten då bryter Julia helt ihop!
Hon skriker och bara böjer sig ifrån mig i famnen. Försöker ta av henne ytterkläderna men hon bara vrider och vänder sig så jag får lägga henne på golvet. Där ligger hon och skriker och jag får INGEN kontakt med henne. Jag börjar bli rädd för varken napp vill hon ha och jag får inte i henne dricka eller nått. Hon bara skriker! Hela tiden frågar jag vad det är och Arvid står och gråter. Aldrig har jag känt sån hjälplöshet av att inte veta om hon bara är extremt övertrött och påverkad av bråket med Arvid eller om det faktiskt hänt nått med henne, det var så man börja tänka om hon har krampanfall eller nått. Man tänker så dumt när man är pressad! 

Ringer Johan i all panik jag kände, men hon lugnade ner sig under tiden och jag börjar gråta när jag hör Johans röst. Han försöker förstå situationen och tröstar. Vi lägger på och jag lyckas sätta Julia i barnstolen och ger henne lite Yoggi och dricka och sen värmer lunchen. Hon är helt tyst hela tiden och jag sitter och gråter medan dom äter sin mat. 
Är så mentalt utpumpad av allt skrik och bråk och tillsägningar och värken i ryggen! Detta var den värsta förmiddagen jag någonsin upplevt och på alla hjärtans dag med :(

Johan ringer igen och jag känner att jag vill ställa in kvällens middag men lugnar mig efter ett tag att jag hinner med det jag behöver. Har ju sett framemot kvällen. 
Disken får bli stående och jag lägger Julia som somnar rätt snabbt. Lägger mig i soffan och Arvid får välja en film och sen somnar jag och sover till och från under den tiden. Arvid sover inte utan är klarvaken. 

Fy vad det är jobbigt att inte kunna förklara och göra så A verkligen förstår att man måste lämna det roliga för att göra viktiga saker. För rutin är ju allt för både honom och Julia. 

Johans kram som jag fick när han kom hem var oslagbar <3



Kommentarer
Postat av: Julia

Världens största kram ❤️️

2014-02-16 @ 10:39:42
URL: http://www.juliaarvidsson.blogg.se
Postat av: Malin

Tack vännen <3

2014-02-17 @ 09:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0