Inombords

Just nu känns allt väldigt jobbigt!
Får liksom aldrig ladda om batterierna. 
Arvid är som en igel och ropar mamma non stop hela dagarna. Och hela tiden ska man försöka förstå vad det är han vill och säger. Han snackar på på sitt språk och man vill ju bara hjälpa honom sätta rätt ord till saker så man förstår vad han menar. 

När han vill göra nått och jag är upptagen för tillfället och man säger att han får vänta lite tills jag är klar. Då börjar han gnälla och tjata, för han vill direkt och förstår inte att han snart ska få. Det är väldigt frustrerande och det är nått jag ska höra med hab om tips. 

Allt detta ständiga uppmärksamhet som pågått länge har gett att jag lätt blir stressad av att barnen är ledsen och gnälliga. Jag tappar fokus och sällan avslutar enkla sysslor. Man glömmer bort saker. Både hemma och på jobbet.  Och att tänka på sig själv händer inte ofta kan jag lova. 

Håller tummarna att hans tal vänder och han tar till sig orden!
Hela familjen är frustrerad och humöret är sällan på topp :(


Kommentarer
Postat av: Hannah

Använde ni bilder för att förklara för Arvid, alltså förtydliga? För man kan ju tex visa med bild att du ska tex städa nu, sen en bild på Arvid kanske för då ska du hjälpa han. Sen kan man ju använda en timstock, det är en liten apparat som räknar ned minuter visuellt för barnen och som blinkar och piper när den har räknat klart. Jag använder det på mitt jobb och det funkar super för att undvika tjat eller för att avsluta lek bra och lugnare. Fråga Hab om det. Får man låna hem gratis!

2014-02-28 @ 12:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0