Utedag

Vid 10.20 igår befann vi oss på BVC. Lilla fröken följer sin kurva perfekt och det glädjer mig. Därefter styrde vi vagnen till affären och sen hem igen. Stannade ute en stund för att kratta löv innan lunch.

Blev kortvarigt då Julia vaknade och ville ha mat. Därefter var det min och Arvids tur att äta och sen blev det vila en timme för Arvid. Vid 15 gick vi ut igen och jag började kratta alla miljoner barr som kommer från ett träd i trädgården. Ett träd som skräpar ner nått fruktansvärt!! Även långt ut på gatan :(

Medan jag börjar bli klar kommer svärfar med ett stort lass ved på "lastbilen" och parkerar på uppfarten. Så det är bara att hugga in och lasta av. Arvid var snabb på det att åka med i våra skottkärror mellan varven.

Och Julia sov genom hela tiden. Skönt att sova ute minsann. Vid 17.30 var vi klara och då gick jag och Arvid in och han fick mat i magen. Vid 17.45 kom Johan hem och han och svärfar körde vidare och hämtade det sista på luevägen som vi glömde vid flytten. Garaget!
Sen blev det en varsin pizza och den satt fint efter att hållit på hela eftermiddagen!

Jag och Arvid hittade en nyckelpiga ute och det kändes väldigt konstigt med tanken att det är snart december.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0