Vändningsförsök

I torsdags var jag på kontroll på MVC och som jag hade misstänkt så låg vår lilla skrutt i sätesbjudning. Har inte haft tryck neråt och när jag sitter ner så var det oerhört påfrestande mot bröstet.

Så idag 8.30 befann vi oss på förlossningen, som för övrigt har blivit så fin sen sist vi var där. Fick lämna kissprov, blodprov. Och sen byta om till deras fina vita rockar :) Därefter låg jag i sängen för att ta ctg-kurva och nog har h*n det bra där inne <3 Fick en barnmorska som hette Maud och henne kände jag igen som kund på Ica. Supertrevlig!

Läkaren Hanna kommer in och gör ett ultraljud som bekräftar rumpan först. Så nu börjar vändningsförsöket. Får medicin genom armen, bricanyl närmare bestämt. Som ska göra så livmodern slappnar av. Biverkningen var hjärtklappning och den kändes men avtog efter en liten stund.

Ja jag kan ju inte påstå att nästa moment var en höjdare. Men jag försökte andas och slappna av så mycket som möjligt. Läkaren lyckades rubba en liten bit men h*n la sig till "rätta" igen. Envis. Hon försökte men klarade inte av att vända. Så vi gav upp. Och började prata om att boka tid till kejsarsnitt.

Känns så konstigt men vas gör man?! Det är bara att hoppas att h*n kan vända sig innan op. Men det återstår att se.


Kommentarer
Postat av: Hannah

Det är inte farligt med kejsarsnitt. Så var inte ledsen över att det kanske blir det. Bara barnet mår bra. Jag lider inte alls av att vi fick göra akut kejsarsnitt med Tilde. Så tänk positivt. Ni får ert barn snart hos er :)

2012-08-22 @ 12:50:33
Postat av: Hannah

Det är inte farligt med kejsarsnitt. Så var inte ledsen över att det kanske blir det. Bara barnet mår bra. Jag lider inte alls av att vi fick göra akut kejsarsnitt med Tilde. Så tänk positivt. Ni får ert barn snart hos er :)

2012-08-22 @ 12:50:34
Postat av: Hannah

Det är inte farligt med kejsarsnitt. Så var inte ledsen över att det kanske blir det. Bara barnet mår bra. Jag lider inte alls av att vi fick göra akut kejsarsnitt med Tilde. Så tänk positivt. Ni får ert barn snart hos er :)

2012-08-22 @ 12:50:34
Postat av: Malin

Jag har inget emot kejsarsnitt, det är bara att jag inte haft det i tanken. Allt för barnets bästa!!!

2012-08-22 @ 22:24:26
URL: http://kanonbra.blogg.se
Postat av: Julia

Håller tummarna stenhårt för att er bebis vill vända sig <3
Lite kul, i det rummet du ligger i föddes Nellie :-)

2012-08-23 @ 00:46:31
URL: http://www.juliaarvidsson.blogg.se
Postat av: Malin

Ja vi håller tummarna, ja nr två föddes Arvid i med :) om jag inte minns helt fel.

2012-08-23 @ 07:34:55
URL: http://kanonbra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0