Luftrörskatarr

Skrev i torsdag att Arvid inte verkade okej och det visades vara rätt. På fredags morgonen sov han länge och under dagen blev hans andning ansträngd. Det lät verkligen hemskt. Så det var bara att ringa VC och som tur var fick vi en tid inom 10 min. Och läkaren konstaterade luftrörskatarr. Han fick andas in från ett rör som skulle vidga luftrören. Efter andra gången lät det lite bättre. Och sen åkte vi hem, med en liten incident, som fick mig att skämmas!

Detta kommer gå över inom 3-4 veckor av sig själv. Och som tur är är Arvid en kämpe! Han äter och dricker bra och är i farten. Men barn ger sitt allt fast dom är sjuka. Men man märker att han har ont i bröstet av all hostande.
Hoppas för allt i världen att han är bra inom kort för både jag och Johan oroas hela tiden. Han ska vara frisk så han kan leka med sina kompisar!
Johan kom hem 14.30 och vabade och jag åkte till jobbet för att jobba kväll.

Så idag har vi haft en innedag. Strax innan lunch var han helt slut och hans andning försämrades jättemycket, men pga att han var ledsen och hungrig så ansträngde han sig mer. Men det var nära att vi åkte in för han lät inge bra. Efter sovstunden så var han bättre. Och tack vare underbara vänner så fick vi medicin så förbättrade helt klart Arvids andning. <3

Som förälder är det otroligt jobbigt att se sitt barn sjuk :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0