Låt det bli en bra dag idag!

Igår när vi kom hem från förskolan fick Arvid sitt värsta utbrott någonsin :( Gråten satt i halsen för jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Han blev så förbannad för han inte kunde nå knappen till taklampan. Han skulle klättra på mig och envis är han. Men han kan inte hålla på med sånt han inte får vara på. Allt som är Nej skulle han vara på! Det var nästan så han grät och skrek så han knappt fick luft. Efter 50 min så var han så slut att han tillslut lugnade ner sig och somnade i min famn på mindre än 1 minut.
Antar att det är alla intryck från förskolan och hela hans vardag är helt ny. Han är superglad på förskolan och verkar lyssna på fröknarna. Men så fort jag kommer så ska han testa gränserna och bli väldigt "på" allt. Huvudsaken att han är duktig och snäll där så får jag ta skiten hemma. Kanske underlättar lite att veta att han reagerar så här för det är mycket nytt. Men det är jättejobbigt. Blir mycket ångest när man öppnar dörren när man kommer hem för nu kommer han bli förbannad och ledsen. Hur ska man försöka förklara för honom när han inte ens lyssnar?

Kommentarer
Postat av: sara mamma till Viggo<3

Jag känner precis igen betéendet på Viggo. Det är alla nya intryck, tror det lägger sig efter ett tag!

2011-08-25 @ 19:40:08
URL: http://baramitthjarta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0