En unge i minuten


Har följt programmet En unge i minuten ett tag och jag gillar det jättemycket. Man kan verkligen förstå nu när man själv har gått igenom samma sak. Och vid varje avsnitt så kommer varma känslor och man minns tillbaka på sin egen förlossning. Jag kan inte påstå nått annat än att förlossningen med Arvid var "lätt". Jag gnällde aldrig och hade aldrig tankarna på att jag ville ge upp. Lustgas och akupunktur hjälpte mig genom smärtan och lite skrik. Tror hela avdelningen hörde mig :P Men jag gnällde aldrig! Tror jag har en hög smärtgräns och det är ju en fördel när man ska föda barn ♥ Vattnet gick iallafall på torsdagen 6/5 på eftermiddag(vid 14-tiden). Åkte in på kontroll vid 21-tiden, inga värkar. Åkte hem och skulle komma tillbaka kl 8 på fredagen för ev. igångsättning. Men vid 03 på fredagen så hade värkarna startat och vi åkte in. Sen satt jag på bb hela fredagen med värkar. Vid 23-tiden åkte vi ner till förlossningen. Öppen 4 centimeter. Sen kom Arvid 05.22 lördag morgon 8/5. Så det gick rätt fort när vi väl var nere på förlossningen. Vilken upplevelse ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0