Allt går inte att förhindra i evighet.

Nej fy vad jobbigt! Lilla Arvid har blivit sjuk. Det kom verkligen pang på bara. Hördes lite rosslig igår när Johan hade honom innan han skulle sova. Sen vaknade han ett antal gånger för han tappade nappen. Nu har han sovit sen 22 men han hostar ibland.

Själv är jag uppe för jag vaknade med en obehaglig känsla. Ryggen värkte och jag kunde inte ligga kvar. Känner mig bara orolig. Kan vara för att jag stressar upp mig för vi ska till besiktningen och den kommer krocka med A´s mat. Men än så länge verkar han sova ett tag till så det gynnar bara förmiddagen. Måste direkt köra J till hans jobb när vi är klara så det känns väl inte helt ok helt enkelt =(
Måste inom apoteket och inskaffa vad nu mer man kan ha för att hjälpa A. Har verkligen inte längtat efter den dagen arvid åker på nån sjukdom. Nu hoppas vi att det blir en lindrig förkylning. Det är ju bara så jobbigt att se dom små vara sjuk....just för att dom inte kan säga hur och var dom har ont.

Vi som skulle träffa farmor, farfar och faster idag. Men vi får se hur han är när han vaknar. Kolla tempen får vi med göra. Vi ses.


Kommentarer
Postat av: charlotte

Palla upp sängen med några böcker vid huvudändan så blir de lite lättare för han att andas när väl förskylningen sätter igång ordentligt. Sen nässpray för de små är helt oki men då bara en dusch i varje näsborre så blir det även bättre. Tyvärr finns de inget mot hostan och slemet men var vaksam på slemet så de inte blir för jobbigt åt honom. Om du har en luftfuktare kan den vara bra att testa om de hjälper, har hjälpt oliver några gånger.

2010-09-26 @ 07:40:52
URL: http://cscarlett.blogg.se/
Postat av: Josefine

Usch ja det är hemskt när barnen blir sjuka....

Mollipect (recept belagd) är jättebra att ha hemma (jag får alltid ett nytt recept av min läkare när jag behöver mer) som är bra mot hosta, men den får man tyvärr inte använda på barn förräns 6mån ålder. Men det kan ju vara bra att veta till nästa gång....

Ha det bra/Jossan

2010-09-27 @ 15:39:22
URL: http://ericeliasemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0