Hopplöst...

Jag bara grät när jag läste papprena från fk. Vi som trodde att detta skulle vara självklart, men så var inte fallet. Fattar verkligen inte hur illa det ska vara för att en havandeskapspenning ska gå igenom. Jo, arbeten där lyft över 20kg förekommer är det bestämt. Finns väl ingen gravid kvinna som lyfter såna vikter under en graviditet överhuvudtaget. Men fallet är inte hur mkt och ofta jag lyfter utan jag har ont oavsett vilket, kan knappt gå, stå, ligga och sitta pga ischias. Läkarintyg har ingen betydelse för det är nissarna på fk, det är dom som bestämmer vad som är bra för en. Nu har vi begärt omprövning och mer kan vi inte göra. Situationen är verkligen skit....allt detta gör att man har så svårt att glädjas och det är jättejobbigt.
Måste säga att jag vet inte vad jag hade gjort om inte Johan fanns här, han är så stark! (gråt i halsen) Han är helt fantastiskt ♥
Igår körde vi hem till J´s föräldrar för att ordna med papper och när vi kliver in i hallen och börjar kramas så brister jag i gråt igen hos svärfars armar. Det är en familj som verkligen bryr sig och man är verkligen älskad. Och det blir fler som gråter, är det nån som ser hur man mår så är det dom. Vi pratar och försöker förstå. Man blir bara så besviken över att fk inte kan förstå hur ont man har och ändå tycker man ska jobba i fullt tempo.
Frustrationen är inte nådig!

Vill verkligen inte att det ska bli måndag, då vi måste dra i denna process, för det känns helt oändligt och hopplöst. Men det är ett måste, man blir inte ett dugg rikare av det!

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Hej. Doktorn som bestämmer sitter i Östersund...han ser och vet allt det har vi ju sett på aftonbladets nyheter när de skriver ut nästan döda personer i arbeslivet. 20 kg det är ingenting, jag jobbar i vården och vet inte hur många pensionärer jag fick lyfta upp från golvet för de trillade på kvällarna...inte roligt när jag var gravid. Alla hos oss fick HP 5st. Tyvärr så ser de inte till den enskilda kroppen utan ser bara det som står i papperna. Men kan inte BM sjukskriva dej? visst det är inte säkert att det går igenom heller på FK men du kan prova annars får du surt börja på dina dagar. Tyvärr så är det nog det sista man vill för man vill vara hemma så länge som möjligt. Lycka till! Kramar Ulle & Ester

2010-03-07 @ 09:02:50
Postat av: emma

vaa ? jag tog för givet att du skulle få havandeskapspenningn. hur är det möjligt? vilken gravid som helst orkar inte jobba i slutet av graviditeten, och bör heller inte göra det. allra helst du som har problem bör väl verkligen få ta det lugnt nu innan kiddow kommer. JAG tyckte det var jobbigt i oktober när jag jobbade, och då hade jag inga krämpor förutom svullna ben, halsbränna, trötthet och andfåddhet.



jag sitter här som en fågelholk, jag finner inga ord. är det inte meningen att fk ska hjälpa dem som behöver hjälp? det trodde jag.



om du inte redan har gjort det, så hör med BM om hon kan fixa det på nåt vis..



tänker på dig borri, tycker inte du ska behöva både ha ont och ha det jobbigt samt jobba.



KRAM

2010-03-07 @ 09:41:17
URL: http://emserrr.devote.se
Postat av: Kicki

Trodde också det skulle vara självklart att du skulle få hp. Är myyycket förvånad!! Du har verkligen fått utså mycket under din graviditet. Är det inte det ena så är det det andra eländet :-(. Hoppas allt löser sig snart för er. Självklart ska ni överklaga. Det borde vara arbetsgivarens brev som är det det avgörande, men tyvärr verkar fk har sina egna regler och gränser oavsett personen det handlar om. SJUKT!!

Stor KRAM till er båda!!!

2010-03-07 @ 18:17:03
Postat av: Josefine

Hej Malin!!

Har hört av Stefan att Lotta berättat hur du har det, usch säger jag bara. Att det är s å svårt att bli sjukskriven av foglossning mm idag det trodde inte jag, jag har aldrig haft några problem med att bli det och då började min foglossning i v 7. Kanske det är så att manliga läkare har mer empati för gravida. Hade en som hette Joen, jätte trevlig och otroligt snäll. Kan tipsa dig om att gå till honom (om du inte har det, men det tror jag inte) han sjukskriver dig säkert meddetsamma.

Tyvärr kan jag inte säga hoppas att det går över för du lär väl dras med det tills er lilla/e kommer. Men jag hoppas att du har det så bra du kan.

Kram Jossan

2010-03-08 @ 18:05:48
URL: http://ericeliasemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0