Andra föräldrautbildningen och MVC

Det blev lite att jag sov till och från inatt. När Johan gick upp så höll jag han sällskap ett tag innan jag kröp ner igen. Låg inte mer än timme innan jag gav upp och satte mig för att kolla på extra dvd´skivan som följde med New Moon. Runt nio gick jag och la mig igen och lyckades sova till elva. Klev sen upp vid halv tolv och insåg att jag skulle befinna mig på stan innan klockan ett.
Det var dags för vårt andra träff på föräldrautbildningen. Möte upp älsklingen på parkeringen utanför. Först gick vi till vår barnmorska för kontroll som råkade vara samtidigt som träffen, men vi medelade att vi skulle komma dit så fort vi var klara hos Margit. Idag pratade vi nästan i en halvtimme och det var skönt att gå genom allt detta med henne. Och stödet jag har av att Johan är med är verkligen underbart.
Blodtrycket såg bra ut och SF-måttet var nu 34 och bebisens ♥-slag låg på 137-138.

När vi gick in till gruppen, så satt tjejerna i ett rum och killarna i ett annat. Diskussion handlade om vad man förväntas av sin partner under förlossningen och hur kontakten med barnmorskorna skulle vara osv.
Det blev mycket roligare att höra vad var och en tänkte och vi har hamnat i en superbra grupp, det var absolut mer avslappnat än träffen innan och barnmorskan Lotta var jättebra. Vi fick göra andningsövningar och avslappning tillsammans med våra män. Det var givande idag med, först ville jag inte gå men tur jag ångrade mig.

Nu ska jag och Johan kolla på Grey´s som är förtillfället pausad. Gillar vår digitalbox alot!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0