Sömn...vad är det?

Dålig uppdatering beror på att jag har haft mina hittills värsta nätter.
Att få sova har blivit ett rent helvete rent ut sagt...och inatt blev det till och med att jag fick ligga över en timme innan jag kunde somna. Det har inte hänt innan. Mitt högra ben vill jag bara att det ska dra åt helvetet. Smärtan är extrem och jag kan inte slappna av nånstanns utan att det ska göra ont eller att den ska somna av på det sätt som den gör. Dom senaste nätterna har rubbat Johans sömn med och det gör mig otroligt ledsen att han ska få lida. Men jag kan inte hålla tårarna inne på morgonen när man har legat hela natten och försökt sova. Klart han vaknar och vill inget annat än trösta så gott det går.
Jag vill inget annat än att få sova några timmar i sträck och får man inte det så börjar man sakta bli psykiskt störd. Tänk om man kunde sitta och sova. Då hade det kännts lite lättare, men lycka till med det Malin!!!


I torsdags eftermiddag körde vi hem till Julia och André där vi skulle få möta deras nyfödda son. Gud vad man smälte. Kan ju säga att jag höll på med att gosa med honom nästan hela kvällen efter middagen. Vilken känsla det måste vara för en nybliven förälder att möta deras barn. Vi pratade en massa om förlossning och allt annat som hörde till. Tack J och A för en mycket trevlig kväll!

I helgen vet jag inte vad vi ska hitta på, inget som är planerat iallafall och det är rätt skönt för jag är inte riktigt mig själv. Man är så utmattad och blir lite antisocial när man har mått och sovit nada som jag har gjort.
Hoppas det kan vända snart.....

Kommentarer
Postat av: Therése

Jag lider med Dig eftersom jag VET precis hur det är. hade själv en horribel natt nu och när jag hade legat och plågats till halv tre gick jag upp och tog av de starka medikamenterna. Sen kunde jag sova. Men det vill man ju int egöra så ofta.

Du har förhoppningsvis inte så länge kvar så håll ut, även om det inte känns så just nu så är det värt detta och tio gånger mer när välguldklimpen ligger i famnen :)

2010-03-20 @ 17:47:12
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Julia

Känslan av att få möta sitt barn första gången är obeskrivlig, min vän.. och snart kommer du få uppleva denna fantastiska känsla! Denna gränslösa kärlek är helt obeskrivlig. Det gör ont i mig att se dig ha så ont, det är orättvist att du ska behöva genomgå det här men jag är impad över den kämparglöd du har. Du är så stark!



Snart, snart, SNART ligger du där med ditt barn på ditt bröst och verkligheten stannar upp för ett litet tag. <3

2010-03-21 @ 00:15:43
URL: http://juliaarvidsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0