Tredje Föräldrautbildningen

Vi var på föräldrautbildningen idag och det var den sista gången. Är jättenöjd med innehållet och barnmorskorna
Ursula, Lotta och Terese som höll i tillfällena. Idag handlade om Vad som händer efter BB och Amning.
Just idag fick jag massa stunder där saker man har trott har helt ändrats. Som till exempel, man behöver inte rapa barnet efter amningen (när den tar bröstet) eller är det bara jag? Och att man inte behöver vara försiktig med att äta lök och vitlök, stark mat. Men man får så många olika svar och man får testa sig fram helt enkelt.
Vi båda är oerhört nöjda med utbildningen. Mycket visste man redan men det var nyttigt att ta upp det och givetvis fanns det saker man inte visste.

Är helt klart bättre i benet nu och det glädjer mig att man kunde gå. Kändes helt hopplöst inatt/morse. Men jag ska inte säga så mycket för det kan komma tillbaka, har erfarenheten. Men jag är på gladare humör och det känns i hela kroppen =)

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Man får prova sej fram när man ammar vad man kan äta och inte, de flesta jag känner som ammat har fått sluta med vissa saker pga att barnet fått magknip. Lök, juice, kryddor mm. och en del barn reagerar inte ens på nåt. Ska bli spännande iaf att få se kort på underverket när det kommmit. Kram

2010-03-30 @ 16:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0