Cat

Det är vid såna här tillfällen man önskade man vore katt...






Kommentarer
Postat av: Anna

Men är din sjukskrivning godkänd av FK då så du får ersättning? Annars så får du ju ingen inkomst, lika illa då ju. =/



Idag är jag så sjukt irriterad. Fick hem en kopia på min ansökan och fick se att min chef skickat med separata dokument där hon skriver bl.a. att vårt överfall/bråklarm har en fallfunktion. Det innebär att om jag ramlar så går ett larm ut till securitas. Och jag blev helt chockad. Hon ljuger! Jag tappar det där larmet i golvet jämt, senast i natt när jag jobbade. Jag går in i hyllor med larmet först utan att det går något larm.

Aldrig någonsin har hon sagt att det finns en fallfunktion på det när vi haft möte. Man ska trycka in knapparna i några sekunder för att larmet ska gå.

Hur fan kan hon ljuga så?

Jag blev helt chockad. Jag uttryckte mig bl.a. i min ansökan om att jag var rädd för att det ska hända mig någonting, t.ex. svimma o slå i magen osv. Arbetar ju själv, o har ju låst dörr på natten, så skulle ja svimma o inte har ngn kund så kan jag ju bli liggandes där. Men då har jag tydligen ett larm som funkar mot det. Skumt, det visste inte jag!

Det har aldrig funkat förut. Konstigt att inte larmet gick inatt då när jag tappade det. Eller alla andra gånger jag tappat det under mer än 2 år som jag jobbat där.



Sen skrev hon även att rånerisken (som jag absolut inte fick skriva med först, tills f-kassan bekräftat att jag skulle göra de) större på dagen/kvällen än på natten eftersom de arbetar med olåst dörr.

Också en lögn. Vem fan rånar en butik där det kommer kunder oavbrutet under hela dagen/kvällen och det dessutom arbetar 2 st minst åt gången, när man kan råna på natten när det är jättelite kunder, knappt en bil ute och kör i området och det jobbar en ensam liten tjej där?

Heeeelt sjukt. Vi har ju dessutom haft ett mindre rån hos oss.. PÅ NATTEN!



Gissa om jag blev förbannad.



Har mailat f-kassan så de ska vidarebefodra de uppgifterna till min handläggare så de även har de uppgifterna när de får in min överklagan imorgon. Hann ju självklart skicka det före jag fick hem kopian o såg vad hon ljugit ihop.



Fan vad irriterad man kan bli alltså.

2010-03-17 @ 16:08:58
URL: http://www.metrobloggen.se/bebbenbebben
Postat av: Smulan

Är det mitt lilla barn som sover så gott. :)

2010-03-17 @ 17:33:09
Postat av: Smulan

Nä, det är original-Smulan! ;-)

2010-03-17 @ 22:19:47
URL: http://johanshuvud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0