Beslutet för omprövning

Ja det blev som jag trodde! Ingen havandeskapspenning!
Hade inga förväntningar efter första beslutet för dom är som dom är. Dom anser att det är inte tillräckligt fysiskt påfrestande arbete jag har och skiter fullständigt att ischian gör mig handikappad, för dom anser att jag inte har nedsatt arbetsförmåga.
Jaja ska träffa doktorn imorgon så han/hon kan sjukskriva mig. Är klart ledsen men inte som innan. Nu lägger jag det åt sidan och fokuserar mig på det positiva. Överklaga detta beslutet orkar jag bara inte med och det innebär att man ska upp i rätten eller vad det stod. Hur många gör det egentligen? På så sätt "slipper" fk undan alla som man kan tycka ha rätt till ersättning.

Som sagt lägger jag detta åt sidan och inser att vi har gjort vårt bästa. Man kan inte mer än säga att det är väldigt orättvist.


Kommentarer
Postat av: Josefine

Kan inget annat än att säga att FK är idioter ibland. Deras läkare sitter på röven och ser inte ens hur individen ifråga har det, utan går efter vad han/hon tycker för tillfället.

Får hoppas att du blir sjukskriven istället, för att jobba och gå omkring och ha ont är ju hopplöst.

Dra på lite extra och säg att det är värre än det egentligen är (om det nu går att ha det värre...)

Kram på dig/Jossan

2010-03-15 @ 22:44:08
URL: http://ericeliasemma.blogg.se/
Postat av: Therése

Stackare, jag vet precis hur illa ischias kan vara. Hade vissa känningar själv under graviditeten. Men framför allt så har jag väldiga besvär nu, och har haft i snart ett år. Jag har 3 diskbråck varav ett trycker direkt på ischiasnerven. Det är så löjligt av FK's förtroendeläkare att säga att "besvären inte är tillräckligt stora" och att man visst kan jobba. Vissa dagar kan man fanken knappt ta sig ur sängen. Hur ska man då kunna göra sig i ordning, ta sig till ett jobb och fungera där hela dagen? Hoppas verkligen Du får en läkare som tar Dig på allvar så Du blir sjukskriven och att FK inte börjar bråka om det också.

2010-03-16 @ 09:41:48
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: anna

Jag hittade in på din blogg då jag googlade angående omprövning av havandeskapspenning. Blev precis som du nekad HP pga. mitt arbete inte anses vara tillräckligt fysiskt påfrestande. Inom serviceyrket ska man bära minst 20kg per lyft tydligen, spelar ingen roll om du bär 500-1000kg på ett helt arbetspass om dessa lyft inte väger minst 20kg åt gången. Helt absurt! Uppfyller alla andra krav om stående, mycket gående (har ingen rast i mitt arbete, jobbar ensam 8 timmar i sträck), upprepande rörelser och ensidiga rörelser. risk om hot om våld osv osv osv. Verkar dock som de enda som betyder ngt i mitt ärende är lyften. Blir så sjukt irriterad! Även jag har värk bak i korsryggen. Trodde det var ischias, men jag hade tydligen ont i SI-leden, bäckensmärtor ev. början till foglossning enligt läkaren.



Tycker det är så dåligt att det ska vara så hårt att bli godkänd. Alla gravida borde ha rätt att gå två månader innan BF, eller åtminstone en månad innan.



Hoppas din ansökan blir godkänd vid omprövningen!

Jag ska ha barn i slutet på juni, ser att du ska ha tidigare!



Lycka till! :)

Kram Anna

2010-03-17 @ 06:33:12
URL: http://www.metrobloggen.se/bebbenbebben

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0