Lördag

Då är vi redan inne i juni månad och sommaren är verkligen här. All grönska och värmen framför allt. Långa ljusa kvällar. Är det inte härligt!(?)
Hjärtat mitt ligger fortfarande och sover, nackdelen med längre sovstunder är att brösten spänner åt en. Det är så man ibland får väcka honom för man har ganska ont. Har kommit in i en period där vi har det svårt vid ammningen. Han bara vänder och vrider sig och har svårt att få grep. Det bidrar med frustration för oss båda och det gör det mer stressigt och då funkar ingenting. Hoppas det är nått tillfälle, för det tar på krafterna.

Till nått roligare är att jag ställde mig på vågen i går och nu har jag gått ner 15kg. 10kg rasade direkt efter förlossningen. Totalt gick jag upp 14 kg. Kul att allt försvann och nu har det blivit lite extra nedgång. Det är väl amingen man ska tacka. Ska försöka fortsätta med att amma honom så länge det går, just för att det är bra för honom, själv är jag inte stormförtjust i det. Bara gilla läget.



Nu låter det i vagnen, bäst att gå.
Ha en bra lördag.


Kommentarer
Postat av: Malin

Har du provat sån amningsnapp?den funkar bra om de har svårt att få "greppet" http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=224935

2010-06-05 @ 16:00:59
Postat av: Kicki

Åå grattis till viktnedgången. Så gött att du gått ner så bra redan. Vår våg var inte så snäll mot mig precis :-/. Jobbigt att amningen strular. Får hoppas det bara är något tillfälligt. Gissar att han inte får grepp när tuttarna är sprängfyllda. Nackdelen med amningsnapp är att när de väl blivit vana vid den så är det svårt att sluta. Ett litet tips från mig är att prova pumpa ut lite så de inte är så sprängfyllda innan amningen.

Hoppas det snart fungerar helt ok igen :-). Kram

2010-06-06 @ 23:03:41
URL: http://mattiasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0