Snöstorm

Hade hört av flera att det skulle bli oväder idag, men när jag vaknade i morse så var det så kolugnt som det kunde bli. Även när jag körde till jobbet var det lugnt. Men sen vid lunch? Så började det snö och blåsa. Tänkte inte mer på det utan jobbade vidare.
Sen blev det värre och värre. Vid 17.30 så kör fler som bor längre bort hem. Tillslut ska personalen som ska stänga med köra hem. Dom hade lyckats få andra att jobba för dom. När jag slutade kl 18. Var det bara att bege sig ut i blåsten. Men det gick hur bra som helst på E22. Det var "bart" på vägen, alltså 2 spår att köra efter, men ändå ska folk köra i snigelfart. Då det blev riktigt läskigt var när jag lämnade E22 och kom på riksväg 21. Där det var åkrar på båda sidorna, helt öppet. Fick man möte med lastbilar så blev det snörök så man knappt såg vägen. Men annars gick det toppen, sikten var bra. Men så fort man lämnade stora vägarna så var det lite bergodalbana i sidled vill säga, i svängarna. Men V70´n är superbra, jag är helnöjd med den. Väl hemma efter en tankning i stan med, så var det stora snödrivor vid dörren här hemma. Snälla Tobias och Malin hade en snöskyfel som vi kunde låna, för en sop gör ingen nytta alls. Så vi får se hur det ser ut imorgonbitti, kommer kanske inte ut för snön har lagt sig vid dörren igen. Jag som ska till sjukgymnasten =) hihihi.

Men för allas skull så hoppas jag att detta avtar snart, händer så mkt hemskt i trafiken iallafall och detta gör det inte bättre. Hade gärna stannat inne hela dagen imorgon men man har jobb som väntar.

Nu ska jag lägga mig i soffan igen för att mysa, maken är skyldig mig en LÅNG fortmassage och det ska han verkligen få jobba för!!! ♥
Gud, det är ju snart helg igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0