Min första akupunkturbehandling

Ja då sitter man här igen, tidigt tidigt på morgonen. Det värker i rumpan och i ena benet. Precis som extrem träningsvärk. Man kunde få den känsla efter man har fått akupunktur.
Det gick för övrigt jättebra, sticken av nålarna var inte så farliga som jag hade trott, visst man kände dom mer på vissa ställen än andra. Den i hälen var nog värst tror jag. Sen fick jag ligga med nålarna i 20 minuter. Och ha ett folietäcke på mig för att hålla värmen. Lite avslappningsmusik i bakgrunden. Hade kännt redan på morgonen att jag kunde gå annorlunda, man blev ganska förvånad att man mådde så bra. Så att ligga på sidan så pass länge gick oerhört bra. Det var dom sista minuterna som började bli jobbigt. Magen blev tyngre och det började värka lite överallt. Något som märktes redan första nålen var att jag fick en extrem handsvett, det var också normalt.

Sen kom hon in och snurrade på nålarna och sen var det klart. Vilken känsla det var när jag klev upp. Smärtan var oerhört dämpad och man dansade nästan på rosor för att det var så skön känsla. Bara att gå gick bättre. Man hade verkligen ett lyckorus när man körde hem.
Har fått tider nu 2 ggr i veckan sen skulle vi trappa ner till 1 gång i veckan. Jag hoppas verkligen att jag kommer få samma känsla som jag fick igår alla dom andra gångerna.
Det negativa är att jag for och jobbade efteråt, där dagen blev mkt stående och lite jäktande. Så när passet var över så hade jag så ont som jag brukade.
Så man märker att man måste trappa ner för att orka.
Vi håller tummarna!!!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Vad skönt att det hjälpte lite grand!!

Kram Jossan

2010-01-15 @ 16:18:04
URL: http://ericeliasemma.blogg.se/
Postat av: Erika i Bjurs

Vad glad jag blir Malin! Hoppas att det fortsätter att hjälpa! Känns nog bättre om du inte jobbar direkt efteråt kanske. Kan du fatta att vi är i v.24 nu!? Kram!

2010-01-15 @ 16:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0