Vilket håll igång!

Vilken dag det blev igår. Började med att vi hade det väldigt lugnt och jag trivdes med Sofi´s sällskap. Men när hon gick kl 17 så kom HELA byn och skulle hämta paket, spela och komma med krångliga ärrenden. Så man kan ju säga att kön var lång och kunderna lidande. Blev så att Sofi hoppade in fast hon hade stämplat ut och hjälpte till. Vilket var guld värt. Men sen fick jag ringa efter A-S så hon fick hjälpa till för det vällde in folk. Hann inte ens göra klart posten förrens över 17.30.
Och givertvis så strulade kortterminalerna, inte alls ovanligt en fredag kväll. Så folk som skulle betala sina paket med mastercard fick gå till minutern för jag skulle annars få ringa upp till stockholm. Kan man inte ha kort med bra försäkring, för är det ingen kontakt med bankerna så är mastercard värdelösa.
Men det var ju konstigt att jag skulle få 4-5 st som skulle betala flera tusen belopp precis när allt skulle strula. Så jag visste att jag levde mellan 17-19. Men det slår aldrig fel att alla ska komma samtidigt och när det är som värst när dom har haft hela vekcan på sig. Märkligt eller hur?
Men jag var inte ensam om att ha det körigt, så det var en fröjd att kunna låsa nån minut över men inte mkt hade kunnat förberedas som man brukar göra en stänging, så hon blev tjugo över innan man kunde stämpla ut.
Det var ju inte att jag hade svårt att hjälpa kunderna utan det tar sin tid att lämna ut paket, skriva in koder, ta leg, ta betalt, så det är inte så konstigt att kön växer när man är själv.

Väl hemma pustade jag ut och åt middag med maken och vi kollade filmen, A Beutiful Mind. Sen var det läggdags för mig, kroppen har värkt hela dagen och jag var supertrött kl 23. Pyret höll låda igår kväll, brukar var vid kvällstid h*n är igång. Det ska bli roligt och se om det alltid är så.

Ni som inte har läst Johans blogg, så skrev han att han kände sparkar när jag låg mot hans rygg en natt här i veckan, jag låg vaken och jag kände en rejäl spark så att jag tänkte tanken -tänk om Johan kände det. Vilket visade sig att han visst gjorde ♥ ♥

Och äntligen fick vi besked att Johans a-kassa är på gång nästa vecka! SÅÅÅ skönt.

Nej nu ska jag pröva och gå och lägga mig igen. Godmorgon Lördag! Trevligt med helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0