Nyårsnatten

Har suttit här över en och en halvtimme nu. Hade ganska ont så jag kunde inte sova. Egentligen är jag rätt så pigg. Igår kväll somnade jag en stund mellan 21-22 och sen efter 01 somnade jag igen på soffan. Så jag har verkligen inte varit så trevligt sällskap här hemma. Iallafall vaknade jag igen vid 03 och vi gick och la oss. Älsklingen var uppe hela tiden. Men efter 05 så gick det inte mer. Har fått slemhosta nu men det var värre för några dagar sen. Så fort jag hostade en aning så smärtade det i benet så jag trodde jag skulle dö. Men nu är det bättre men det var inte skönt alls imorse, så jag kunde inget annat än att gå upp.

Nyårsafton blev bra tillslut, inget märkvärdigt alls. Superfina raketer sköts det upp här hemma, tänk vad pengar man bränner på ett par minuter. Skönt att vi skippade den delen. Andra sköter det rätt bra.
Maten blev med kanon, egen potatisgratäng med fläskfilé och rostbiff. Och så klart Herrljungas cider.
Vi kollade lite film och jag fick fotmassage, i love it!!! Det var jätteskönt ska jag säga, hade nog inte orkat att vara hos nån iallafall så jag är så glad att vi valde detta. Tänk det var det sista året vi satt själv, härlig tanke.

Har varit/är fortfarande lite orolig över pyret, har inte riktigt känt nått dom senaste dagarna, nu vet jag inte hur mkt h*n rör sig när jag lyckas sova? Men man blir ändå lite nojig. Men igår natt, så låg jag och hade händerna på magen ett bra tag och jag är ganska säker på att jag kände 3 rörelser. Ska vara uppmärksam i veckan annars får jag ringa för att få besked att det står rätt till.
Har inte fått nån direkt magen, men däremot har jag blivit ganska bred på baksidan, så det är nog att allt ligger långt in istället och det är nog därför man har fått problem med ischias för mkt trycker på och att man inte känner rörelser mer tydligt. Klart man blir orolig över allt nu för tiden. Det är ju inte så konstigt när man väntar barn.

Idag har vi inget planerat, hade egentligen velat kolla runt på nya soffor, men jag antar att dom flesta möbelbutiker har stängt idag. Synd....


Kommentarer
Postat av: Johanna

Pröva med att dricka ett glas kallt vatten. Har du väl börjat känna bebis ska du göra det minst en gång om dagen, men det är säkert bara en trött bebus : )

2010-01-01 @ 21:28:51
URL: http://baradu.webblogg.se/
Postat av: Julia

Som jag sa är det säkert ingenting att oroa sig över eftersom du känner bebisen åtminstone en gång per dag, men åk hellre in och kolla läget än gå & grubbla och var orolig. Det mår ingen bra av!



Låter som om ni hade en riktigt mysig nyårsafton, mindre roligt avslut med din värk dock. Tycker så synd om dig!!



Massa kramar

2010-01-01 @ 22:12:24
URL: http://juliaarvidsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0