Förrådet!

I fredags fick jag och Johan hjälp av pappa och mamma att rensa hela vårt förråd. Och vi fattar inte varför vi har sparat på sakerna som fanns där i??? Det var hur mkt tomkartonger till elektronik som helst. Det som var skönast var att vi fick ur det stora träskåpet som stod där när vi flyttade in....det kändes så fel att spara den för den tog bara plats.
Man jag kan säga att nästa 2/3 av förrådet grejer kastade vi. Släpvagn hade vi hyrt av macken här i byn så man slapp köra så långt.
Men i min synvinkel så gick det väldigt smidigt, jag tog den gamla kontorstolen som stod och bara damma och satt på den mesta del av tiden och såg på. Satt och vek kartonger gjorde jag =) Givertvis så fick jag bestämma hur det skulle vara så man själv har koll på hur/var sakerna ligger.

Vi tömde ur och åt lunch där emellan, sen hämtade pappa och Johan släpvagnen och fyllde den.
Och körde till sopstationen i Vä där dom kastade allt. Efter ett tag ringde jag och hörde hur det hade gått och då kommer pappa med att dom hade kört ner i ett dike med släpvagnen och väntade på en traktor som skulle hjälpa dom upp. Jag blev så orolig att jag hade lust att gråta, frågade om det hade hänt nått med dom osv. Varför ska det alltid hända nått skit? Det hade snöat något makalöst torsdag eftermiddag/kväll.
Men det visade sig att det var en stor lögn, dom höll på att lämna släpvagnen bara. Gissa vad jag blev arg på pappa som ska luras så. Men det är så typiskt han att skämta =) 

Resultatet blev jättebra, nu fick vi in möblerna från kontoret in i förrådet med. Plus några bananlådor med böcker och dvd´filmer.
Så tacksam är jag att vi fick det gjort nu. Tyvärr har jag inte några före och efter bilder men tro mig att det blev bra tillslut! 
Sen myste vi bara och åt en fantaskisk viltpizza till middag. Det var vår fredag det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0