Andra läkarbesöket

Åhh vilken dag det blev idag!
Det började med att vi körde till läkarundersökningen vid 10. Gick där ifrån med ett papper där jag är 100% sjukskriven till den 10 mars. Havandeskapspenning ska vi söka om nu, nått vi hade tänkt göra från början. Det tog en manlig läkare att förstå att jag inte orkar/klarar av att jobba. Inte nog med det, så jag fick en remiss till ortopeden för han var orolig över att jag hade smärtan ändå ut i foten. Han ville veta om det har nått med diskbråck att göra med.
Vi körde upp till akuten och anmälde oss...då var klockan 10.45. Klockan blev 14.15 innan vi kunde få hjälp. Ortopeden var ganska rolig och avslutade undersökningen med att säga; -Grattis, du har ischias! på brytande svenska. Han menade på att man inte kunde göra så mycket åt detta och sa att i de flest fall blir det bättre efter förlossningen. Klart man förstår att det är ett vanligt problem. Vissa får mer problem än andra....i mitt fall är det min nitlott.
Han sa att det har med diskbråck att göra, för man blir påverkad av att man får tyngd på ryggraden så disken flyttar sig bakåt och gör att nerverna blir klämda och det bidrar med att det blir smärta i rumpa/ben.
Väntan på denna undersökning var inte givande, för undersökningen tog inte mer än 10 min. Men så är det och jag är glad att jag inte besöker läkare mer än vad jag gör. Man är ju glad att läkaren vi träffade idag ville reda ut var det var. För jag får sk. sockerdricka i benet när jag ligger på rygg och när jag kör bil ibland. Men det blir ju aldrig att jag tappar känseln i benet.

Ska börja simma lite för det kan avbelasta mycket. Och fortsätta gå hos sjukgymnast.
Min kära make var med mig hela tiden och det är jag tacksam över! För när vi kom in till undersökningsrummet så tog det inte mer än 5 minuter innan man hör världens skrik från en patient som hade otroligt ont. Gissa om att man fick handsvett och tankarna for om ortopeden skulle knäcka och dra i ben och rygg =) Vi väntade nästan 2 timmar i undersökningsrummet. Men vi pratade om allt och inget så tankarna gick till nått annat. Nu var det ju helt onödigt för han kollade bara rygg och reflex och känsel.

Det känns otroligt skönt att det blev hel sjukskrivning för jag kan inte jobba i affär i mitt tillstånd. Alla blir lidande. Det vore konstigt om jag inte blir berättigad HP, nu när man har läkare och ortoped som har klarlagt mitt tillstånd.
Vi upptäcker väl det inom kort!
 

Kommentarer
Postat av: Lisette

Vad bra att du äntligen blev sjukskriven.. Hoppas att dagarna blir allt för långa för dig! Tur att du har mannen hemma hos dig så han kan ta hand om dig! ÄR det den 10 mars som bebisen väntas? Kram

2010-02-11 @ 17:39:49
URL: http://floppimig.blogg.se/
Postat av: R

Fan vad härligt att höra tjejen! =) Tur att ni stod på er tills ni fick ny läkare!

2010-02-12 @ 20:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0