Så besviken!

Gud vad jag är besviken! Läkaren vi träffade har helt makalös! Allt man sa hade typ noll betydelse.
Sa jag att jag hade svårt att gå och sitta är det mest behagligaste så var det bättre att vara uppe och röra sig. Men det funkar liksom inte för mig, jag blir trött så fort jag ska stå, går sämre och sneare om jag är uppe.
Jag är nu sjukskriven på 50% i två veckor plus att jag fick recept på starkare värktabletter.
Men inte kommer det ske underverk på två veckor. Det var just hur hon sa grejer på som gjorde mig otroligt ledsen. Hade ingen förståelse.
-Foglossning har alla gravida har man inte det så är man inte gravid....Det är klart att man får ta det men det är ju ischias jag har problem men. Just hur hon sa det var mer att jag inte ska gnälla.
-Ischias blir inte bättre av att man är stilla, det är bättre att vara igång....Sa att min sjukgymnast tyckte att man skulle testa vara sjukskriven i 2 veckor så kanske man känner av att mer vila gör saken bättre, eller så blir det ingen skillnad. Det var då hon sa det jag skrev precis.
-Prata med din arbetsgivare, så får hon ge dig mer administrativa arbetsuppgifter...Men det finns inget annat än kassa och där kan man inte sitta hela dagarna.

Jag hoppas verkligen att tabletterna hjälper men det känns ändå jobbigt att ta en massa medicin när man väntar barn. Ska fylla i papper på havandeskapspenning och vi hoppas det kan gå genom. För jag kommer inte orka hålla på som man gör nu. Jag börjar nå min gräns nu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Acceptera inte det. Du har rätt att kräva ny läkare, Och påpeka även att hon eller han e en jubel idiot.

Foglossning är naturligt, och en förutsättning för att barnet ska kunna födas genom slidan. Däremot är det inte alla som får besvär av foglossningen, och det är inte klarlagt varför vissa får mer besvär än andra. När man är gravid ökar rörligheten i kroppens leder, framför allt i bäckenets leder eller fogar. Det kallas foglossning.



Tyvärr är vissa läkare idioter och lyssnar inte på patienten.. Kräv en ny som tidigare sagts och fortsätt tills att du får en du trivs med.



Direkt kopierade tips:

• Avbryt rörelser som gör ont. Om något gör ont, undvik om möjligt att göra det. Om man låter den här typen av smärta blossa upp kan det ta lång tid att få den att gå tillbaka igen.



• Rör på dig lite och ofta. Du kanske inte alltid känner av vad du gjort förrän senare på dagen eller efter att du gått och lagt dig.



• Vila regelbundet genom att sitta i en ganska upprätt ställning med ordentligt stöd för ryggen.



• Undvik att lyfta eller skjuta på saker (att köra kundvagn kan vara särskilt smärtsamt).



• Det vara bra att sitta ner när du klär på dig, särskilt underbyxor eller byxor. Trä plagget över fötterna och ställ dig sedan upp och dra upp det. Försök inte att trä i benen i byxor, kjolar eller underbyxor medan du står upp.



• Ta ett steg i taget när du går uppför trappor. Kliv först upp med det bästa benet och låt sedan det andra benet följa efter. Upprepa detta på varje trappsteg.



• Försök hålla ihop benen och undvik att göra bredbenta rörelser som t ex att gå i och ur bilar eller badkar. Om du måste göra något bredbent, gör det sakta och försiktigt och håll ryggen böjd.



• Undvik att simma bröstsim om du kan och var försiktig med andra simsätt. Simning kan ofta kännas bra medan du är i vattnet men smärtan kan förvärras när du går upp ur vattnet.



• Regelbunden bäckenbottenträning och träning av nedre delen av magen kan bidra till att minska den belastning graviditeten utgör på bäckenet. För säker och enkel träning av nedre delen av magen, ställ dig på alla fyra och sänk ryggen så den är så rak som möjligt. Andas in och när du sedan andas ut gör du en bäckenbottenrörelse samtidigt som du drar naveln inåt och uppåt. Håll den rörelsen stilla i 5-10 sekunder utan att hålla andan och utan att röra på ryggen. Låt musklerna slappna av vid slutet av övningen.

2010-02-01 @ 15:00:43
Postat av: R

Tidigare kommentar var från mig föresten =)

Hör gärna av dig om jag kan hjälpa till med något

2010-02-01 @ 15:01:31
Postat av: Julia

Jag suckar bara. Vad är detta för en jubelidiot?!! Det är ju sjukt!



Jag är i vecka 37, ja 38 på fredag och jag är så höggravid jag bara kan bli men inte fan har jag haft någon foglossning?! Är jag skengravid då, eller har jag missat något? Okej att det trycker förbaskat mot bäckenbottnen nu men det vore väl märkligt om inte med tanke på att han sjunker neråt nu. Men det är inte foglossning.



Jag blir arg. Och jag tycker du ska, precis som R skriver, kräva en ny läkare och gå till botten med det här. Vad sa Margit, eller ni har kanske inte pratat med henne om det här?



Jag håller allt jag har på att du ska få slippa denna smärtan. KRAM



2010-02-02 @ 16:41:40
URL: http://juliaarvidsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0