2:a Glukosbelastningen

Imorse kl 7.15 befann jag mig hos barnmorskan för att göra glukosbelastning. Denna gång smakade faktiskt drickan lite bättre än förra gången, men det var Margit som gjorde den denna gång =)
Vi gjorde en undersökning med, hjärtljuden låg på fina 147-148 slag/minut.
Sf-måttet låg på 28.
Sen fick jag sätta mig och vänta dom "härliga" 2 timmarna. Roa mig att läsa mesta del av tiden. När klockan slog 9.15 var det dags. Mina värden låg bra förutom hb.
Glukos - 6,3 och 6,7 fick hon fram.
HB - 117 
Så jag ska få börja att äta järntabletter. Har inte kännt mig mer trött än vanligt som man lätt blir med dåligt järnvärde. Så det blir att besöka apoteket imorgon.

Idag ska vi ha storstädning här hemma. Äntligen kommer mina föräldrar imorgon och jag hoppar av lycka för det!!! Vi ska ha så mysigt tillsammans och jag kommer njuta VARJE minut dom är här!
Sen ikväll ska vi hem till Julia och André på lite fika. Får passa på nu, man vet aldrig när det är dags för att föda =)



Kommentarer
Postat av: Erika (Kusin)

Jag äter också järntabletter. Hemofer plus har jag, fungerar jättebra. Jag tar 4 st till frukost. Gjorde det med Dennis också. Kramar!

2010-02-17 @ 14:48:53
Postat av: MR

Hon rekommenderade några som hette Niferex till mig. Vi får se om värdet blir bättre =) Ha det bästa kusin! KRAAM

2010-02-17 @ 15:41:11
Postat av: Kicki

Jag hade HB 120 när de kollade mig första gången. Det var exakt gränsfall för att behöva äta järn sa hon, så du ligger precis under :-). Blutsaft kan man också dricka, men det innehåller ganska lite järn och smakar pyton. Blir inte kass i magen av det iaf. Min kompis blev proppade med massa järnrik mat av sin man när hon var gravid och det ökade järnet jättemycket, så Johan: Ut och köp järnrik mat nu, hihi :-)

2010-02-18 @ 13:36:43
URL: http://mattiasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0