Vara på den säkra sidan

Ja då förklarar jag här med att påsken är över för detta året! Och nu lyser solen =) Här hemma har vi inte gjort många knop. Tvättat sängkläder och handdukar typ =) Det har varit så skönt att ha Johan hemma några extra dagar och man blir ganska bortskämd. Imorgon är det jobb igen som gäller och lite ledsen är man ju för det :P Imorgon är ju ändå tisdag så det gör mig lite gladare som tur är.

Jag fick lov att kontakta sjukupplysningen idag för att vara på den säkra sidan, kanske man är nojig men jag tycker inte det är fel att kolla upp en gång för mycket än för lite. Hon jag pratade med tyckte det inte lät som det skulle vara havandeskapsförgiftning för det var inget mer jag hade känt av än ögat och det är mer flimmer som man får och inte ryckningar. Men jag fick nummret till förlossningen också och pratade med dom....hon sa med samma sak men tyckte att jag skulle vara uppmärksam på hur barnet är aktivt, annars var det bara att höra av sig. Min journalen tittade hon på och alla värden har ju varit bra. Man blir ju skrämd av saker som man aldrig har råkat ut för men jag kan lugna mig nu att det är okej och jag ska ändå träffa Margit på onsdag och då får vi svart på vit hur proverna är på urin och blodtrycket.

Och det med svettningarna, vet nu vad det beror på =) Tack J och J ♥


Fina blomman vi fick av svärföräldrarna i fredags!

Nu ska maken ut och starta grillen, det är typ tredje dagen vi äter grillat, men gott är det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej igen

Skönt att det inte verkar vara havandeskapsförgiftning. Hoppas jag inte skrämde upp dig allt för mycket. Svettningar det känner jag också igen, framförallt efter förlossningen. Konstigt vad mycket som händer i kroppen vid en graviditet. Kram

2010-04-05 @ 20:58:23
Postat av: MR

Det är lugnt Maria! Det var fler som sa att jag skulle kolla upp det för säkerhetens skull.

Ja det gör verkligen det! Kram i massor

2010-04-05 @ 21:51:00
URL: http://kanonbra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0