Ska få göra ett till ultraljud!

Kom precis hem från mvc och där hände lite grejer idag.
När hon tog blodtrycket var det ena värdet för högt så jag skulle ta om det när jag låg ner. Berättade då om ögat och hon sa att det var bra att jag hade tid hos läkaren imorgon så skulle vi se vad det kunde vara för nått. Trycket blev bättre när jag låg ner så det var en fröjd. Sen mätte hon magen och tror det blev 37, lite över kurvan men inget hon sa nått om. Sen när det kom till höra barnets hjärtljud så hade hon väldiga problem att mäta dom för h*n rörde sig HELA tiden. Hela magen blev full med gelé =) Jag hade fruktansvärt ont i rygg och ben för att det tog sån lång tid. Men tillslut hittade hon fina starka ljud men dom var högt upp och innan tyckte hon att h*n låg fixerad. Men eftersom ljuden var så högt upp blev hon osäker. Så jag har fått tid för ett ultraljud för att vara på den säkra sidan.

Sen var det inget fel med urinet och blodvärdet låg på 136 nu och det var skönt att det var som det skulle, förutom om det skulle visa sig att barnet ligger i säte. Men vi får vänta och se, fick en tid redan idag på eftermiddagen. Så nu ska vi äta och Johan får följa med denna gång.

Håll alla era tummar på det bästa, uppdaterar sen om hur det gick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0