Vårt mirakel

Tack snälla för kommentarerna ♥

Jag och Johan blev minsann glada över att pluset kom på graviditetstestet, istället för ett negativt svar.
Misstänkte att det inte stod rätt till för brösten beteede sig oerhört konstigt =)
Det är en dag som vi aldrig kommer att glömma. Samma morgon som vi skulle flyga till Grekland. Fick ju lov att berätta pga att de andra hade nog antagligen undrar varför jag inte drack nått till maten på HELA veckan.

Nu i morgon går jag in i vecka 13 och det känns oerhört skönt. Riskerna för missfall är oerhört mindre nu än tidigare. Många i vår närvaro vet om detta nu och man vill bara berätta för alla för man är så lycklig!
    Man kan ju erkänna att man inte har mått så väldigt bra, har aldrig behövt springa på toan men illamåendet har inte varit nått att leka med. Kom runt v7 och la sig v 10-11. Extremt trött har man varit. Jag har ett schema där jag oftas börjar efter 11 eller 15 så ni kan tänka er att jag har sovit läääänge på morgonen. På kvällen har jag med däckat på soffan. Så Johan har haft det skönt under den perioden där jag sovit men fått stått ut med en gnällig gravid fru som blev helt till sig om inte maten var klar när hon ville det =) Men det har vi mest skrattat åt efterhand. Han är väldens sötaste och underbaraste. Har verkligen stöttat mig när jag mått som sämst. Fått mycket serverat så jag är tacksam att jag har honom!

Nu dom 2 senaste veckorna börjar man bli sitt vanliga jag och det känns toppen. Har inte gillat att man inte är sig själv men har verkligen låtit mig ta vilan när jag behövt den. Man har fått lära sig att acceptera att så är det. Fast allt annat fått stått nån dag extra. (städpedanten)

Igår var vi på Inskrivningen på mvc. Vår barnmorska är urgullig och det kändes så rätt med henne. Blev både kissprov, blodprov, blodtryck och HB . Tur man inte e så feg med nålar. Men alla värden såg bra ut och nu väntar vi spänt på ultraljudet =)

Detta kommer bli en otrolig upplevelse och vi är spända på grodan i magen :) Du är efterlängtad!♥

Kommentarer
Postat av: Lisette

Hurra! Jag vill bara hoppa och hurra för er skull! Ens att jag själv inte känner mig redo för ett barn själv än, så blir jag så glad av andras lycka! Jag blir varm i hjärtat när jag läser sådana här inlägg, höra om er lycka =) Jag gläds med er!

2009-10-28 @ 14:48:34
URL: http://floppimig.blogg.se/
Postat av: emserrr

grattis borit:) är så glad för eran skull, ni kommer bli kanonbra föräldrar! kram på er

2009-10-29 @ 10:27:59
URL: http://emserrr.devote.se
Postat av: R

Fan vad kul att bli farbror igen!! =P Passar bra att jag pluggar graviditet, förlossning och barn just nu juh :) många lycko hälsningar!!

2009-10-29 @ 20:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0