Lussebullar!

I lördags bestämde jag mig för att baka lussekatter på söndagen, givertvis hade inte ica nån saffran kvar så vi fick åka och handla på söndag förmiddag istället. Skulle ändå få svärföräldrarna över på middag på eftermiddagen så vi behövde lite till det med.
Så söndagen åt vi mysig frukost tillsammans, sen bar det av till willy´s för handling(dom hade saffran:)) och sen hemåt igen.
Bakningen gick toppen! Tror det blev dom bästa bullarna jag gjort.
Saffran, tror det är rekorddyrt i år, 32:-/påse.
Men dom säger att dom har haft ett svårt år att få fram det.

Jäsning pågår...

Tada! Gjorde stora i år. Brukar alltid få över så nu blev det andra bullar =)



Goda blev dom minsann.
Nu väntar man på första advent så ljusstakarna kommer fram, men jag tror jag ska göra det lite i förväg=)
Jag är ju ledig tis och ons.
Mysigt!


Kommentarer
Postat av: Kicki

Åååå vad gott det ser ut... Blir såå sugen :-)

2009-11-23 @ 14:39:39
URL: http://mattiasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0