Glukosbehandling

Idag var det dags för glukosbehandling hos barnmorskan, hade med en citron som dom hade rekommenderat.
Det gjorde drickan lite mer drickvänlig. Jag hade fått för mig att man skulle dricka ganska mkt. Men det kan ha med att göra att jag har bara referens från universitetet i Uppsala då jag fick vara försökskanin på en snarlik behandling, alltså ta reda på Hb under sockerintag, eller nått liknande och då var det närmare en tillbringare, kändes det som. Men nu var det nån deciliter. Sen var det bara att vänta, dom erbjöd en att kolla på 2 filmer om förlossning och amming. Bättre det än att stirra i taket. Men tiden gick ganska fort och när det var dags för stick i fingret så visade sig värdet ligga bra till.

Glukos - 6.9
Hb - 125
Så jag är nöjd, diabetes har jag inte. Tror barnmorskan sa nått om värdet 8.6(?) så skulle man få gå på kontroller.
Nu har jag ätit lite, men jag trodde min mage skulle kurra så hela lokalen skulle höra men ingenting. Så det var skönt, ena tjejen som var med (vi var 3 st) mådde inge vidare för hon måste typ äta direkt hon går upp. Men skönt att det inte var jag. Måste erkänna att jag mådde helt okej, lite drygt med eftersmaken av drickan men det gick.

Nått som har problem med nu är att jag har sååå ont i rumpmusklerna och det stålar ner smärta i benen så jag har svårt att gå och vända mig i sängen. Nu börjar man tänka om det är vanligt ryggproblem eller om det är foglossning, men då kanske man inte enbart ska ha ont i "röva" utan i korsryggen också?? Ska iallafall ringa en massör nu och få en tid. Så får vi se vad det kan vara. Ryggproblem är ju inget nytt för mig!

Vi ses


Kommentarer
Postat av: Julia

Kan vara ichias (stavning?)... har också sådär till och från. Hoppas du blir av med det snart, usch det är inte skönt!



Kramar i massor

2009-11-16 @ 13:36:16
URL: http://juliaarvidsson.blogg.se/
Postat av: Erika (Kusin)

Hej Malin.

Skönt att glukosbehandlingen gick så bra. Jag skulle säkert mått som den där tjejen... Jag måste ju också äta direkt när jag kliver upp. Jag har också problem med rumpmuskeln... Har varit till Otterskog flera gånger och fått behandlingar. Det gör riktigt ont. Första gången gick jag väldigt länge med det och då strålade det ner i benet och upp i ryggen. Men nu känner jag barar från och till i rumpan. Brukar använda vetekudden så fort jag känner något, brukar hjälpa lite. Hoppas det släpper åt dig. Kramar!

2009-11-16 @ 13:59:05
Postat av: Johanna

Vad tidigt du gjort den, jag var i v.26. Skönt att det givk bra.

2009-11-17 @ 16:34:09
URL: http://baradu.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0