Alla dessa vagnar!

Vi ska börja kolla på barnvagn inom en snar framtid och det finns ju så många modeller och varianter så man blir koko i huvudet!
Jag har fastnat för emmaljungas vagnar. Det ska vara en redig vagn och inte dessa fula modeller med 3 hjul, nej tack. Plus att jag har hört att flera av dom är livsfarliga om barnet skulle luta sig åt ett håll för då kunde hela vagnen tippa. Har dom inte kollat upp sånt innan???

Men som sagt är det bara början av letandet. Måste ju till affärer och test köra dom och se om dom är så bra som dom ser ut.

Har ni tips på bra prisvärda vagnar så skriv gärna en kommentar, det uppskattas!

Kommentarer
Postat av: Maria Lisskar

Vi har en emmaljunga city cross med en hårdlift. Vi är jättenöjda med den. Den kostade oss 7000 kr (inkl skötväska), men jag tror ni kan hitta en sådan billigare på blocket.

Kram

2009-11-24 @ 11:08:27
Postat av: emserrr

vi tänkte precis så som ni tänker. vi ville också ha en redig, vanlig "gammal hederlig" vagn på fyra hjul (eftersom de andra är så fruktansvärt fula och vi också hade hört att det fanns en risk med dem :S). vi kikade också på bland annat emmaljungas vagnar, men vi hittade en snarlik som var billigare. det är en "babytravel grizzly" som kostade 3000:-, då är det en kombinerad sitt- och liggvagn samt med hårdlift och åkpåse. den är köpt på babyproffsen :). lycka till med letandet i djungeln ;))

2009-11-24 @ 13:53:13
URL: http://emserrr.devote.se
Postat av: Ulrica

Hej. Kickis syster här. Vi köpte en Emmaljunga classic sittvagn med hårdlift, stora skötväskan, parasoll, myggnät, åkpåse och bädd set för 6800:-

Jag är jätte nöjd, den har stål korg som man kan packa varor och luft hjul. Jag velade hit och dit länge innan jag bestämmde mej. Har du tur så har de rea nu för 2010 är på väg in.

Bilbarn stol köpte vi en Akta logico S. Den är stor och de kan sitta länge i den. Ester är 7½ mån nu och vi har fått en Akta cosmic av min svägerska och ska byta ut den nu. Ester har inte växt ur den än men hon är jätte sur för att hon inte kan sitta upp.

Lycka till! Kram Ulle

2009-11-25 @ 13:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0