Nikon D40

Jag är så så nöjd med min nya kamera! Vilken skillnad det blir om man jämför med den gamla vi har.
Ikväll blir det att läsa instruktionsboken så man kan använda sig av alla dessa inställningar som finns. Det är ju rätt roligt att använda sig av att göra svartvita bilder. Det blir väldigt snyggt då.

Nu får man ta tag i detta med framkallningen. Hur ska min dator palla egentligen med alla nya kort jag kommer ta, den är ju tillräckligt slö som den är. Och då har jag redan lagt massor av bilder på dvd skivor. Närmare bestämt 3-4 stycken. Det är ca 5 år sen jag framkallade nått senast och då är det nog dags att framkalla och sätta in i fotoalbum.

Okej då vet jag vad jag har att göra i sommar =)
Men det är ju lite roligare att kolla i album än på datorn. Man ska ju till Ullared snart och då kan man ju inskaffa sig billiga album där ju.

Fick till och med en biljett till en fotokurs. Den ingick när man köpte kameran. Pappa har varit på en sån kurs för han har en likadan men en D60 istället och den var jättebra. Får en massa tips på hur man fotar bättre och hur inställningarna funkar. Nu får man hoppas att den kommer till Kristianstad snart så man kan gå.


Kan inte fatta att vi ska snart ska bege oss av. På vår lilla bröllopsresa. Så underbart det kommer bli.
Är så förälskad i Johan och jag kan verkligen inte tänka mig ett liv utan honom.
Tänk den dagen det blir vår tur att skaffa familj, vilken total lycka det måste vara. Då vi blir 3.
Det kommer bli så bra!

Skulle egentligen ta tag i lite saker här hemma men jag har varit fastklistrad i datorn och nu är kl. redan efter13. Man tappar helt verkligheten när man sitter här ibland. Nu har jag tagit igen alla bloggar jag följer för jag har varit ifrån datorn i 4 dagar och då tappar man en hel del. Men jag är ledig imorgon så det får bli då istället.

Förhoppningsvis blir det att jag beger mig till träningen då också. Det blev inget vägning i fredags men jag ligger ungefär på den samma som förra veckan. Allt man stoppat i sig under helgen har inte gjort det bättre. Jag förstår inte på mig ibland!!!
Jag kommer att falla på mållinjen... som det ser ut nu så är jag ganska säker på det, om jag inte skärper mig för allt jag har.
Men jag har inte den gnistan som jag hade för några veckor sen och få faller man långt ner i det svarta hålet. Vilket ger att jag äter äter äter.  

Det är verkligen skittråkigt att känna så här.





Vill inte ge upp!!!
Vill inte falla tillbaka!!!
Vill inte skämmas!!!
Vill inte misslyckas!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0