Vasaloppet

Givertvis satt jag och pappa bänkade kl. 07.30 vid tv´n i söndags. Årets Vasalopp skulle köras. Det är tradition för oss. Nån gång i livet ska jag besöka Mora och se det live. Tror jag var där när jag var liten men inget jag minns. Kanske man får med Johan upp =) Nu när han är gift med en dalkulla så får han vara med på allt som har med Dalarna att göra!
  
Vi hann inte se hela loppet för att dom skulle fara efter tio. Lika tråkigt som vanligt men ett måste. Kramkalas blev det så klart! Sen begav vi oss till Tollarp för att fixa med gammtbilen. Körde den genom biltvätten så vi kunde vaxa den sen men innan det skulle vi göra ett snabbt stopp hos Johans mormor och morfar men vi var där i över 2 timmar. Så där sprack vår tidsplan att hinna med bilen innan jag skulle på träning (som jag inte fick missa! Ätit för mkt gott i helgen) Men vi körde till Leif och Lotta iallafall. Och där fick vi vår bil såld fast den inte var polerad :) Kära svärfar ville köpa den. Det kunde ju inte bli bättre. Det är så skönt att slippa annonsera och få massa konstiga samtal av människor som vill pruta och det ena med det andra! Jag är så lättad att slippa den delen!
Lite tur ska man ha ibland!

Avslutar med segraren Daniel Tynell som kör för Grycksbo, som är ett stenkast från Falun. Så en riktig Dalmas vann årets Vasalopp, så som det ska vara :P Men det är inte första gången han vinner utan det är för tredje gången!
Grattis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0