Ost och Vinprovning

Vilken trevlig kväll jag och Jenny fick det. Vi träffades på stan och kollade i lite klädbutiker. Jag hittade en jättefin kofta som jag nog ska ha nu på lördag då det är dags för 30 årsfest.
Vi kollade vidare och bestämde oss för att äta på House of Bagels, det är verkligen ett supermysigt ställe, inte så stort men hur bra som helst. Beställde en kycklingsallad som var nästan från himmelriket, så många smaker och så gott. Vi hade så gott om tid så vi beställde en varsin Chailatte efterråt, var lite skeptisk men jag gillade den skarpt! Det kommer nog bli min nya last, för så god var den. Sa det till Jenny flera gånger varför man inte gör nått sånt här oftare. Och nu när det börjar bli varmare så kommer väl uteserveringarna fram inom kort också. Längtar så till sommaren Men vi snackade på om allt och inget.
Vi gick en runda innan det var dags att kila in på Systembolaget. Är grymt sugen på att klippa mig och Jenny visade mig var hon brukar gå. Frisören var inte alls dyr och hon hade en snygg salong. Ska tänka på det under dagen och bestämma mig om jag ska göra det eller inte.

Vinprovningen gick bara bra, tjejen som höll i det, jag glömmer alltid namn, var jätteduktig. Hon berättade om lite om tillverkningen av ostar och vinsorter. Lite historik mm. Vi fick pröva 2 vita, 1 bubbel och 2 röda. Till det hade vi 6 olika ostar, vissa mkt goda och andra inte =)
Men det var kul att testa hur vissa ostar funkar till vissa viner. Man fick lära sig mycket. Jenny sa det att vi får ordna en tjejkväll där vi dricker vin och har en ostbricka. Det har jag inget emot!
Efter 2h var det slut och utanför stod Fredrik, som har legat i magsjuka, för att hämta oss. Stackaren! Väl hemma stod Johan och städade lite, sensation verkligen!

Om man summerar dagen så var den toppen.
Nu väntar en frukost. Hej så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0