Parkeringsböter

Idag var det segt att kliva upp, ändå så la jag mig inte så värst sent. Men man har väl såna dagar då man är tröttare. Nu är frukosten uppäten och jag sitter och läser mina favorit bloggar! Det är ett måste.
Jag vet inte själv vad jag ska hitta på idag innan man ska köra till jobbet. Vet att vi har en massa tvätt som måste tvättas och vikas. Kanske man ska ta tag i det eller låta bli, får se om jag får energin på eftermiddagen?

Denna veckan händer det inget speciellt, det e jobb jobb jobb. På lördag blir det middag hos Martin och Mona med oss, Jenny, Fredrik, Sofi och Magnus i sällskap. Det kommer att bli skojigt. Länge sen vi träffades alla tillsammans.

Igår när jag körde till Johans jobb så parkerade jag utanför och ringde in för att fråga om jag kunde hälsa på där innan han slutade för jag var lite för tidig. Javisst det var inga problem. Kliver in och är där i nästan 20 min. När jag kliver ut så ser jag en parkeringsvakt sittandes i sin bil brevid våran. Shit Shit, jag hade glömt lägga fram min parkeringsskiva som jag använder till Friskis som är till samma område. Oh my good, jag ville inte ha en trist parkeringsböter. När jag öppnade bilen, så började han gagga om att man skulle betala avgift och bla bla bla. Men jag sa till honom att jag hade en parkeringsskiva och hade glömt att sätta upp den. Frågade om han hade börjat skriva nån böter men han svarade
 -Nej och jag klev in i bilen och körde iväg. Gah vad härligt att det inte blev nått. Tackar för det. Det lär jag aldrig göra om igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0