Bulgarien

Idag tog man en längre sovmorgon för att försöka komma in i den vanliga rytmen. Och det känns faktiskt helt okej.

Igår blev det en väldigt lugn dag, jag och Johan körde till Ica maxi och käkade lunch och sen handlade vi för helgen bara. Jättetrevligt var det! Hemma igen blev det en massa tvätt tvättade och jag är långt ifrån klar =) Så blir det när man packar med sig mycket. Det tråkiga är bara att jag har endast en torkställning och en på toaletten så man har inte sån stor möjlighet att tvätta mycket åt gången. Men det händer inte så ofta så denna gång får man ta det.
Idag lyser äntligen solen, fast det verkar vara hårda vindar också. Men sol blir man gladare av så det vill vi ha.

På tal om sol så var vår utomlandsresa i Bulgarien hur bra som helst.
Vi hade sol varje dag utom en halvdag med moln. Tempen låg vid 30 grader. Det kallar jag semester. Hotellet vi bodde på hette Arabella Beach och låg i Albena. Det var väl lite låg standad men det blev bättre när man väl hade fått smälta alla intryck. Jag är van med finare så jag såg väl alla fel i allt jag hittade typ. Men det kändes betydligt mycket bättre dagen efter. 
   Stranden låg bara ett stenkast från hotellområdet så det kunde man inte klaga nått på. Maten däremot var upp och ner med, vi hade all inclusive så det var en enorm matbuffé men det mesta gick att äta. Man tog ju det som var gott. Så hungriga och törstiga gick vi aldrig, för det fanns nått i alla hörn. Men jag måste säga att jag och dom andra störde sig på hur folk beter sig när det gäller "gratis". Dom lavade upp med mat på sina tallrikar och åt och åt och det slutade ofta med att dom lämnar kvar hälften av maten och det är det jag blir förbannad över. Ska det vara så svårt att ta lite i taget istället? Men det är väl hur man blir uppfostrad kan jag tänka mig.
Nått vi märke av var att det var massa barnfamiljer och äldre som befann sig på vårt hotell men det visste vi om, vi var inte ute efter att festa varje kväll. Men det var knappt man såg några i vår ålder.
Men vi låg mest på stranden mellan 10.30 till 17 och tog det lugnt. Vi hade hur bra som helst och jag tänkte inte på jobb whatsoever!!! Och det var helt underbart.
Nej nu får jag visa lite bilder. Har mycket mer man kan berätta med jag lämnar det för det känns som jag kan skriva hur mycket som helst. För mycket text kan bli lite för mycket helt enkelt. Enjoy.....
Resesällskapet =)

Arabella Beach

Underbart!

Sveriges Nationaldag, kollar fotboll Sverige-Danmark tyvärr slutade det 0-1

La Beach

En av många galna kvällar :P

Mys på ballkongen, svalor fanns det massor av, hotellrummet.

Redo för en dag vid poolen



Lovers ♥

Kommentarer
Postat av: Julia

Gud va fin du är i din nya frisyr! Verkligen JÄTTEFINT!



Ni ser ut att ha haft det jättemysigt och härligt, helt underbart. Jättefin bild på dig och johan med. Ser fram emot att ses snart, har ju saknat dig!

2009-06-14 @ 12:36:23
URL: http://juliaarvidsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åhh, vad mysigt ni verkar ha haft det! Jättefina bilder. Fin du blivit i håret oxå :-) Ha en skön söndag och välkommen tillbaka! Kramen

2009-06-14 @ 12:39:28
URL: http://mammamuochlillfis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0