DUKA blir CERVERA

Läste här om dagen i nån av kvällstidningarna att Duka är uppköpt av Cervera. WHAT!!! och med den artikeln så står det om att dom som har Duka-presentkort inte kan användas i deras butiker längre och duka är inte skyldig att göra nått heller. Sen glömde jag bort det tills idag när vi skulle ner på stan och kolla läget.
Snacka att man blev sur! Här har man presentkort på 1000:- som man inte kan använda! Men jag gick in i butiken och sa som det och jag fick telefonnummret till dukas kundtjänst. Kollade på deras hemsida istället när jag kom hem och endast 4 st butiker i sverige är duka tills årsskiftet. Jag sa det till Johan om det nu skulle hända att nån av butikerna skulle vara i Örebro så får vi ta det på vägen när vi åker upp till Falun men varför skulle man ha en sån tur???
Men till min förvåning så är det i städerna Stockholm, Norrköping, Örebro och Falun. Snacka om det passar oss!! Nu kan man ta det lugnt att man inte ska behöva kasta dessa presentkort man fått i present.

Tycker det är jättetråkigt för jag föredrar verkligen Duka. Men det är nått man får ta helt enkelt.
Det som är dåligt är att man har ingen skyldighet att uppmärksamma kunder om detta och presentkort har inget värde. Det är ju inte många som vill lägga pengar på bensin för att komma till dessa affärer. Det är verkligen konstigt system. Det har inga fördelar till oss konsumenter och det är väl oss dom ska behålla?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0