Nytt sovrum

God förmiddag.

Snön föll inatt och nu ligger det ett vitt täcke överallt. Så mysigt.

Igår hände en sak som kunde ha slutat illa. När jag skulle släppa in en av katterna hör jag hur det forsar vatten utanför altan, men det regnade inte. Såg att några av våra stenplattor var blöta så jag tog på mig jackan och skorna och gick ut. Då ser jag hur det forsar vatten från grannen och rinner längs vår husvägg. Som vanligt är våran granne ALDRIG hemma så det var ingen nytta att ringa hem till honom. Tog med mig lampan och klättrade över hans grind och där står hans kran helt öppen. Munstycket från slangen hade ramlat av. Jag blir så jävla vansinig för att folk inte kan göra nått rätt. Man fattar väl att man inte ska ha vattenkranen på och vattenslangen framme på vintern. Vem fan vattnar på vintern? Hur dum får man bli, man kan ju iallafall stänga av vattenkranen. Som tur var Johan med så han kunde stoppa flödet och på med munstycket. Den hade väl släpps pga spänning, nu när det har varit så kallt och igår steg temperaturen till plusgrader istället. Ska skriva en lapp och lägga i hans brevlåda så det inte händer igen. Det är inte lönt och ringa för han är knappt där.
Tänk om vi inte hade varit hemma! Då hade vattnet forsat så det hade runnit under vår altan. Vi som har lagt trätrall där. Kul om det hade lyft!

Igår höll jag på och dona och fixa nästan hela dagen. Nu är det bara granen och en julstjärna kvar, sen är julen över hemma hos oss. Byta gardiner i sovrum och kök så strykjärnet gick varmt.
Ställde lite saker på hyllan över sängen. Satte i bröllopskort i en ram jag hittade i klädkammaren. Det får vara tillfälligt tills vi framkallar lite större bilder. Så här blev det.



  
Är nöjd med resultatet. Det ska upp lite mer tavlor på väggarna sen så är det klart.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad fint ni har det ! Kramar

2009-01-13 @ 13:34:18
URL: http://baradu.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0