Sjukgymnast

Pratade med min barnmorska i tisdags och hon trodde det var mer ischias än foglossning. Hon skickade iallafall en remiss till mig och resultatet blev att jag ringde vårdcentralen och fick prata med en sjukgymnast igår.
Som tur var kunde han ta emot mig redan 30 min efter jag ringt. Fick snabbt klä på arbetskläderna och sminka mig. Hade jag tur så skulle jag hinna till jobbet med några minuter förseningen, så jag fick snabbt ringa jobbet och varna ifall det skulle ta längre tid.
Väl på vårdcentralen anmälde jag mig och fick träffa en kille som hette Henrik, kände igen honom för han var tydligen från Tollarp.

Iallafall såg han direkt att jag haltade och det trodde han inte när jag ringde, han hade tänkt att detta skulle han ordna på ett kick. Men så var inte fallet. Han kände och klämde, vek mitt högra onda ben åt sidan och jag hade lust att strypa honom många gånger för det gjorde så ont.
Han tyckte min rygg var en "anning" sne!!!
Han kom med mycket info men det är ischias jag har, men det kan även vara en början till foglossning.
Har fått hem ett bälte som ska hjälpa lite på traven. Fick rekomendation att gå och träna hos en sjukgymnast och det ska jag självklart göra, plus akupunktur. Det tråkiga är att det är extremt svårt att få en tid. Plus att han skulle sluta där för att starta eget, verkligen synd för han var väldigt bra. Men jag måste få hjälp för att kunna förebygga nått innan det är förlossning.
Jag har verkligen inte en bra grundrygg sen innan så detta kommer att bli svårt. Allt jag kan göra är att tänka på alla tips jag fick och sen hålla ut. Men jag har sjuk ont nu, hur kommer det inte då kännas om nån månad, när man blir större??? J-la rumpmuskel!!!
Låt mig hitta styrkan att klara igenom detta. Och låt det bli lite bättre!

Kommentarer
Postat av: Julia

Vad skönt att du fick komma så fort! Och att du fick det där bältet jag snackade om, det kommer åtminstone hjälpa tyngdmässigt när magen blir större. Belastningen blir inte lika stor för rygg och ben eftersom det hjälper till att lyfta upp ju. Hoppas innerligt du slipper detta onda snart! Tusen kramar

2009-12-13 @ 12:30:44
URL: http://juliaarvidsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0