På VÄG

Idag fick jag mitt första kuvert där det stod mitt nya efternamn, Rönn. Det var från vägverket. Så nu ska jag skaffa nytt körkort. Me like!

Vilken eftermiddag jag och Johan fick. Körde ju och hämtade honom. Av en konstig anledning så svängde jag åt ett annat håll mot Siba från hans jobb. Vilket bidrog att vi körde lite utanför stan. Men det tog minst 30 min istället för 10 min för klockan var efter fyra och ALLA skulle hem. Vilka bilköer det var, jag e inte van att köra så tidigt på eftermiddagen för jag har mest sena tider plus att vi inte bor i stan längre så slipper man dessa köer. Trodde jag skulle börja koka av ilska på hur långa köerna var och hur folk kör bil egentligen. Men tillslut kommer vi fram och vi pratade med säljaren. Allt gick bra tills vi skulle betala. Då kommer Johan på att hans plånbok ligger kvar på jobbet. Så det var bara att sätta sig i bilen igen. Men denna gång tog jag en annan väg så det gick lite snabbare.

Vårt enda ärende tog närmare bestämt 1h och 20 min att göra. Shit.
Nu har vi allafall en diskmaskin som vi ska hämta på onsdag och nu precis har Johan plockat ur skåpet.
En massa framsteg!!!

Nu är den Vår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0