Egen müsli och bättre livskvalite

Har precis gjort min egen müsli. Blandade havregryn, rågkross, linfrön, pumpakärnor, vetekross. Smaksatte med kanel. Måste vänta tills det har svalnat innan jag kan smaka av, hoppas det blev gott. Det doftar i hela lägenheten.
Men det var så simpelt och det är mycket nyttigare än köpmusli. Nu när jag har bestämt mig för att gå ner i vikt så ska jag testa på lite nytt.
Med nyttig mat och mer motion ska jag nå mitt mål. Vilket är att gå ner minst 20 kg innan juni 09, då vi ska på bröllopsresa. Än så länge har jag gått ner -5 kg. Det var för lite mer än 2 veckor sen jag blev peppad att verkligen ta tag i mitt liv. Har alltid vetat att jag behöver minska, men det är inte lätt när man inte har karaktär som är tillräckligt starkt.
Men nu får det vara nog! Har aldrig gillat den kropp jag har, så att få må bra så är det här jag måste göra.
Det kommer inte bli enkelt men nu har jag fattat detta och det finns inget annat som jag vill mer!!!

 
När jag minns tillbaka när jag såg ut så här och kommer ihåg hur bra jag mådde då, så ska det vara det som gör mig starkare att ta mig genom detta.  


Kommentarer
Postat av: =)

Bra för dig vännen! =) Behöver du hjälp,tips om mat eller träning eller undrar om näringsfysologi så säg till!

Krya på dig!

2008-10-31 @ 06:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0