Lång dag

VILKEN DAG!!!

Är så trött i huvudet. Jobbet idag var det bland det värsta jag har varit med om! Halva dagen sprang jag till pantmaskin som strulade hela tiden och jag kunde inte hitta felet. Man jobbade med personer som inte kunde maskin överhuvudtaget så man hade inget annat val än att försöka lösa det. Jag kunde lista ut att det var nått fel på sensorerna, för maskin indikerade att kartongen var full hela tiden fast den inte var det. Men hur ska man hitta sensorer om man aldrig har fått veta det. Av en tillfällighet såg jag en annan kollega som var och handlade och honom haffade jag på en gång. Och jag fick hjälp. Man skulle ta ut kartongen och krypa långt in och hitta sensorn där bak. Och den var full med klet så det var bara att rengöra och så var den fixad. Tänk all tid man fick lägga ner på att gå dit och starta om maskinen för att det skulle funka ett litet tag.
Plus att vi hade grymt mycket folk i affären. Kunde inte ens ta full rast för att dom behövde hjälp.

Igår körde vi till Karlskrona för att hälsa på Ralle. Så det är kanske därför man så trött som man är. Jobbigt att köra på kvällen. Men det var jätteroligt att träffa Ralle igen och se hur han bor. Fick go mat och trevlig pratstund.

Väl hemma efter jobbet upptäcker man att mannen inte har gjort det man har bett om och att maten inte ens är påbörjat. Och när jag inte får mat i vissa tider så blir jag väldigt grinig.
Men Johan hade glömt tiden pga att han har lan med Martin och Fredrik i vardagsrummet.
Men mat fick jag iallafall, under tiden den var i ugnen kom Malin och Tobias med Tuva som vi skulle sitta barnvakt för.
Hon är så himla underbar, vi ritade, vi sjöng och vi kollade pippi och lekte med lera. Gick hur bra som helst. Man längtar bara mer tills man själv skaffar familj.


Sötnosen!!!

Killarna lanar fortfarande och jag ugglar lite på min dator, får sen när man ska gå och lägga mig, har kommit in i andra andningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0