Hela dagen.

Körde och tränade iallafall, var osäker in i det sista. Innan det åkte jag och Johan till bilprovningen. Gissa tre gånger om det blev nån anmärkning. Javisst 2 st dessutom. Det är första gången på dessa 3 år jag har besikta den. Det är verkligen läge och köpa en ny. Men varför ska man åka på mer utgifter än det man har nu? Vad har vi gjort för att förtjäna detta???

Iallafall lämnade jag av Johan på hans jobb och friskis ligger i byggnaden brevid, kan ju inte bli bättre. Men var väldigt osäker om jag skulle gå in men det var värt ett försök. Det gick bättre än vad jag trodde. Körde genom hela passet men tog inte i som jag brukade. Måste säga att lunchpassen är guldvärda.

På eftermiddagen hämtade jag upp Johan och vi körde till Willys och storhandlade. Satt i över en timme och gjorde matlista fram till Julafton och nästan allt kunde jag köpa idag. Självklart kommer det bli lite småhandling då man behöver sallad, frukt, mjölkprodukter. Men det är otroligt skönt att inte behöva tänka på vad man ska äta om kvällarna.

Efter middagen gick jag ut på en 40 minuterspromenad, jätteskönt verkligen. Och nu sitter jag här och bloggar för fulla muggar. Ikväll mötte jag jättemånga som var ute och gick, till och med en som powerwalkade eller hur man ska uttala det =) Såg så roligt. Håret for upp och ner som jag vet inte va. Plus att armarna gick som givakt. Brukar nästan aldrig träffa på nån när jag går min runda. Ja ja nog om detta.

Måste säga att jag börjar få lite panik, vi kommer inte in i vårt förråd där vi har alla julsaker och vinterskor. Vi får inte tag på vår vaktmästare heller. Man vill ju ha in adventljusstakarna snart. Hoppas verkligen att vi får tag på henne i morgon. Annars blir jag lite arg. Tänkte på torsdag eller fredag ska jag göra det lite julfint här hemma med julgardiner, ljusstakar och lussebak. Kan ju inte bli bättre.
Tjingeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0