Kyrkan

image46
Igår gick mötet med prästen jättebra. Det var första gången vi var i kyrkan och den var superfin, bättre än förväntat. Ett stort plus var att det fanns 2 ingångar mot altaret. Den ena rakt fram och huvudingången svängde. Så det var bra att det fanns alternativ. Sen gick vi genom hela vigseln, fick t.o.m öva vid altaret. Säga löfterna. Så nu gäller det att skriva ner allt man ska komma ihåg så det sitter sen vid själva bröllopet.
Psalmerna är också bestämda. Det roliga är att jag och Johan var överensa på allt. Vi tänkte precis samma.
Så det känns jättebra. Man har varit nervös rätt ofta. Men det känns ärlig talet bättre att fått sett kyrkan och träffat prästen. Känner mig lugnare på nått sätt. Självklart kommer man vara nervös innan. Men inte lika som innan. En kollega berättade att hon var extremt nervös innan men så fort dörrarna slogs upp, försvann allt. Däremot blev hennes man nervös och han hade inte varit det innan. Snacka om ombytta roller. Men jag ska försöka att lugna mig så mycket det går. Det är svårt när man inte tycker om att ha en publik. Hoppas det löser sig iallafall.

Mötet tog lite över en timme så det var precis vi kom till svärföräldrarna i tid. Där blev det en god Morsdagmiddag. Sen satt alla på gräsmattan och gottade sig i solen. En toppen avslutning på en bra dag!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0