Den blomstertid nu kommer...

Ha, kan skratta mig lycklig idag!!! När jag kommer hem 19.30 ska jag korka upp skumpan för att fira SEMESTER
Känns så otroligt härligt. Kan ju tänka mig att idag har vi mkt att gör på jobbet så tiden kommer nog gå rätt fort fram. Toppen!!!

Igår besökte vi lokalen. Där fanns allt vi behövde, så det kommer att gå jättebra. Det vi var oroliga för var om det fanns champagneglas till alla. Men det fanns gott om det vill jag lova. Många sprisar, rätt gott om kylförvaring. Tur tårtan kommer bli utkörd till oss direkt av sandhem-personal. Nu är det att bestämma bordsdekorationen. Vilket jag har upptäckt är svårare än tidigare =S

Avslutar med den finaste sommarvisan:

Den blomstertid nu kommer med lust och fägring stor:
du nalkas ljuva sommar, då gräs och gröda gror.
Med blid och livlig värma till allt som varit dött,
sig solens strålar närma, och allt blir återfött.
 
De fagra blomsterängar och åkerns ädla säd,
de rika örtesängar och lundens gröna träd,
de skola oss påminna Guds godhets rikedom,
att vid den nåd besinna, som räcker året om. 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0