Underbar helg

Nu har mamma och pappa åkt hem till dalarna. Alltid lika tråkigt att skiljas åt. Men jag träffar dom igen om ca 2 veckor. Så det känns betydligt mycket lättare.



Under helgen har det ätits god mat, shoppat presenter till mig och lite annat smått och gott.
I fredags grillade vi sweet chili marinerad kycklingfilé med färskpotatis som var blandad med citronolja och dill. Så jättegott. Sen satt vi och snackade hade det trevligt. Johan var med Martin på Sweden rock.



Lördags gjorde vi massa ärenden. Det var ingen lugn stund alls för oss. Besökte stan, Kappahl. Där jag fick ett par jeans, linne, bh till bröllopet. Sen åkte vi vidare till Eko. Där blev det bland annat ny trädgårdsslang, trätrall, kylväska,grilltänger och mkt annat. Sen blev det skopunkten där jag äntligen hittade bröllopsskor. Både med klack och ett par om jag måste byta på kvällen. För man lär ju få lite skoskav. Jättenöjd. Avslutade med handling på Willys. Väl  hemma skrubbade vi alla våra mattor ute på gräsmattan. Det behövdes verkligen. Så nu luktar dom härlig såpa. Placerade ut trallen och fyllde den med jord. Mer hann vi inte för på kvällen var vi bjudna till Leif och Lotta.


Vi hade det så roligt!! Pappa pekar på Johans gaddar =)

Söndags blev det mer att fixa här hemma. Fick lov att tvätta alla fönster i vardagsrummet för nån jävel hade kastat ägg på det. Så onödigt verkligen!
Sen planterade vi i trätrallen en massa gräslök,persilja,dill och basilika. Ska bli skoj och se om det blir nått. Sen planterade vi ringblommor. Pappa fixade min cykel som dom hade med ner. Trimmade gräsmattan och rensade ogräs. Lagade massa persienner för Sally har bitit sönder snörena så man varken kunde ha upp eller ner dom. Sen på eftermiddagen fick vi köra till Tollarp för att hämta bilen som vi lämnade kvällen innan. På vägen dit stannade vi och kollade slottet i Ovesholm. Vi tänkt att där ska vi stå och fotografera oss på bröllopsdagen. Har anlitat pappa och svärfar som fotografer.



Hemma igen körde vi igång med att provlaga meny till bröllopet. Provlagade 3 olika varianter.
Här är mästerkockarna



Nu är det måndag igen och tillbaka till det vanliga. Men snart är det semester och det ska verkligen bli trevligt!!
Saknar mamma och pappa redan. Dom är helt underbara. Dom har verkligen ställt upp med allt. Älskar min familj så jättemycket!!!



Kommentarer
Postat av: Johan R

Du glömde min lilla pärs med fingret men det får väl jag skriva om :-)



Puss

2008-06-09 @ 13:21:40
URL: http://johanshuvud.blogg.se/
Postat av: Julia

Tack så jättemycket! Klart maten smakade bra ;-) Ses på torsdag (om du jobbar då). Kramar!!

2008-06-09 @ 17:07:47
URL: http://juliaarvidsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0