Julens farligheter.

Vi körde hem till Ralle nu på kvällen och satt och spelade Monopol. Vi hade det jätteroligt. Det är inte ofta man sätter sig ner med något sällskapsspel men det ändrade vi på ikväll. Ralle var storspelaren som kammade hem nästan alla gator som fanns på spelplanen. Inte illa det.
Vi hann med att kolla dom 10 sista minutrarna på Dansbandskampen. Hade tidigare samma kväll fått ett viktigt sms från morbror i Älvdalen att vi skulle ringa och rösta på Larz-Kristerz. Spänningen var olidlig, det skilde bara 6% mellan banden. Det är jämnt det. Men vad glad jag blev när vi fick höra att dom tog hem kampen. Inte för jag lyssnar så mkt på dansbandsmusik men jag tycke hela gänget är för söta. Hihihihihi.


Grattis Killar.


Nu är vi hemma och snart ska jag krypa ner i sängen. Ute stormar det väldigt. Hoppas inga träd faller bara.
Imorgon händer det inte så jättemycket, ska fortsätta i klädkammaren och sen på eftermiddagen får vi besök av några herrar.

Det är så svårt att låta bli alla dessa godsaker som äts nu till jul. Chokladaskar hit och onyttigt dit. Ska verkligen försöka att häjda mig nu när man äntligen har fått en ny start på livet. Man säger åt sig själv att låta bli men man faller på sluttampen iallafall och man blir ju bjuden på det mesta också. Jag vill så gärna kunna låta bli att ta av dessa härligheter. För jag vet att det kommer bli svårare att göra sig av med det. En chokladbit njuter man av i några sekunder men att göra sig av med det tar evigheter och krafter.
Ska tänka positivt och göra mitt bästa på att inte äta för mycket.

Slutsats: Jag är hyfsad nöjd med dagen fast man har fastnat i fällen en eller två gånger. Körde iallafall ett jumpapass som jag kämpade på. Julgranen står fortfarade upp och jag nöjd med den, så fin. Så det blir ett okej betyg.

GOD JUL

Kommentarer
Postat av: R

Visst är det så under jul tider :) Men man måste få njuta ibland också. Tycker du ska vara jätte stolt att du trots allt lyckats tappa ett par hg medans alla andra lägger på sig ett par :) Du är jätte duktig som sköter träningen och maten så bra men kom ihåg att njuta ibland.Keep up the good work och var inte rädd för att fråga om du undrar över något



God jul tjejen!

2008-12-22 @ 23:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0