28 December

Det var en oerhört trevlig middag igår hemma hos Sofi och Magnus. Fick min favorit fisk, lax. Så gott var det. Vi snackade massa jobb och gamla minnen. Spelade Rapparkalja och vad roligt det va. Jag och Mona kom i samma lag och vi vann. Men jag hade svårt vissa omgångar att hitta på förklaringar men det löste sig, man vill ju vara så trovärdig som möjlig. Mona briljerade ett tag när frågan kom -Vad hände den 5 maj 1984?. Och hon skrev att Bröderna Herreys vann Eurovison Song contest och det var rätt. Det var komiskt.



Idag blev det lång sovmorgon, hon var närmare 11.00 innan vi klev ur sängen. Det blev rätt sent igår och jag var chaffis. Fast både jag och Johan, värst Johan, har åkte på förkylning. Så vi behövde sova ut. På eftermiddagen var det att bege sig till Ica för att tjäna pengar. Gick hur bra som helst =) 

Nu på kvällen har vi kollat in recept till nyår. Vi ska göra förrätten och efterrätten. Och vi är inte helt hundra på efterrätten. Ska ta och kika lite till imorgon innan jobbet.  Killarna ska till stan i morgon och inhandla skumpa och lite raketer. Skönt att dom fixar det, för det slutar ju alltid att det är killarna som skjuter upp dom också. Men det får dom gärna göra med tanken på att jag är lite rädd för smällare och raketer. Iallafall dom stora varianterna.

Äntligen ska vi på bio på tisdag och se The day the earth stood still. Har velat det ett tag men det har varit så mycket annat och i fredags blev det inte som vi hade tänkt. Men nu ska vi iväg. Jag, maken och Ralle. Längtar!

Oj nu är klockan mycket, var redo att krypa i säng för 2 timmar sen men det kom lite ivägen =)Hahaha. Men nu börjar ögonen bli tyngre och tyngre. Så jag har inget annat val.

3 dagar kvar av 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0