JÄVLA BIL

Alltså jag fattar verkligen inte att det var en jordbävning i morse, man har ju inte varit med om det, förrutom en gång när jag semestrade i Grekland. Men det är nu efterhand när man har läst om det att det ändå var 4.7 på richterskalan och det är över 100 år sen Sverige hade ett sånt kraftigt skalv.
Shit vad det var läskigt. Men jag kan ju säga att det var ju starten på dagen som skulle gå och fanders. Kl 9.15 skulle jag befinna mig i Tollarp hos massören. Men jag närmare Vä så lägger strömmen av i bilen men jag kan fortfarande köra. Jag hoppades över allt annat att den skulle hålla till avfarten i Vä så man inte skulle stå still på motorvägen. Precis efter svängen finns en stor parkering. Typ alla lampor blinkar och jag känner att bilen snart lägger av. Men jag hann precis. Fan Fan och åter fan. Ringer Johan för att meddela att våran 740 är döende :P Fick numret till massören och till svärfar. RInger återbud och fick en ny tid på torsdag, har väldigt ont fortfarande men man får hålla ut. Sen berättade jag nyheten för svärfar som kunde lämna jobbet för att bogsera bilen till mekanikern i Tollarp. Det komiska var att vi hade ringt och bestämt att jag skulle lämna in bilen där efter massagen idag. Jag är så oerhört tacksam för att Leif hjälper till för någon annan hade jag inte kunnat ringt förutom bärgning men det hade med kostat.

Nu står den på verkstaden och han kan förmodligen fixa den tills imorgon. Dom tippade på att det var batteriet eller generatorn, för den laddade inte bilen som den skulle. Men jag säger bara det att nu är det slutåkt med volvo 740. Johan har ringt banken och dit ska vi på måndag. Nu är det bara att kolla runt på annonser. Har ni tips så kommentera bara. Det ska vara en Volvo V70 (inte röd =P), kommer inte ihåg vilken årsmodel men jag återkommer med det.

Nu skriker magen efter mat. Vi ses.

Idag är det 4 månader sen vi gifte oss. Det var en sån underbar dag, allt blev som vi ville, kanske något bättre!
Älskar Johan över allt annat och jag älskar att vara Fru Rönn.

I Love You ♥


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0